Din IP

Dagen efter.

Riktigt så farligt är det inte,men visst känns det att det vart lite vin igår.Sov till halvelva i förmiddags och det var skönt.Upp och äta lite frukost,det var en skinksmörgås och kaffe.Till middag idag så vart det rester,nu blir det bara julmat en gång till och det blir på julafton.Ska in ikväll och hämta Alex som är i stan och kollar på handboll.Själv kollade jag på handboll på teven och dom var duktiga Sverige och vann matchen mot Brasilien.

Igår tog jag också en sovmorgon,så skönt att få sova på morgonen.Äta frukost ta på kläder och lite smink så tog jag bilen och rattade in till stan för att handla.Sen hem och göra det sista,städa och duka så man hade det färdigt när gästerna kom.Gästerna var lite tidiga så när jag skulle in i duschen så kom dom.Fast det fanns ju gott om folk som kunde ta hand om dom.. Fick fina tulpaner av Annelie och Micke,så hade dom också med sig mat så det var ingen bristvara.Det vi hade på bordet var,skinka,prinskorv,köttbullar,jansson,lax,rödbetssallad,leverpastej,sill,ägghalvor,sylta.Till efterrätt var det ostkaka med grädde och sylt,glögg med mandeloch russin,dumlekakor,godis...Så man var ganska så mätt igår.
Maja och Mindy var ju huvdpersonerna under kvällen,karlarna fastnade vid flipperspelet.Kvällen var kanon och det är värt allt jobb man lägger ner när man sitter med alla och har det trevligt..

I fredags var jag och besikta mersan och det gick bra.Sen åkte jag till Sandra och hämtade Mindy som jag skulle ha hela fredagen.Sandra och Mårten,Jennifer och Per åkte till Linköping och julhandlade.Så jag hade en underbar fredag med lilla gosingen.Sandra och Mårten har varit här hela helgen,Nisse och Mårten har snickrat i garaget hela helgen.Linda sov hos sin syster Jennifer i fredags för hon var på krogen i Motala.I fredag så var Alex hemma och det är inte så vanligt,men hon hade Johanna som sov över här..

Har varit dålig med att blogga nu ett tag,men har varken haft lust eller tid.Nu börjar det närma sig för Jonny och Lotta att lämna Sverige och oss.Hur ska det här gå vi kommer ju qatt sörja ihjäl oss..Och ni ska ha det så skönt och njut så kan ni ju tänka på oss stackars jävlar som måste vara kvar här hemma..Jag vet att ni har sett fram emot det här och äntligen är det dags för er.Jag och Nisse unnar er verkligen det här och vi ses när ni kommer hem igen.Då får vi börja att se fram emot helgerna som vi kan ut och åka...   

Go kväll på er...

Kommentarer
Postat av: Leena

Ja, här känns det oxå som dagen efter fast det är kväll.

Vi sitter som helt utpumpade "vrak framför varsin dator nu. Lille gosingen varit här sedan igår eftermiddag. Man känner att man inte är van att krypa omkring på golvet, springa efter en liten som ska klättra, plocka o peta på allt. Vi har inte plockat bort något utan han ska lära sig att man inte får leka med allt, vissa saker får man bara titta påel känna på. Klart till knivlådan mm har vi spänt band runt knopparna för det kan ju hända saker på ett nafs.



Julmat låter gott, ska börja i morgon med det så det kommer bli lite provsmak, annars väntar vi till julafton.

Fina bilder, ska försöka få till några på min lilla blogg.

Fortsatt trevlig kväll.

Leena:)

2009-12-06 @ 20:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0