Din IP

Den stora dagen.

Gomorron på er sitter här med en kopp kaffe så jag ska vakna till.Igår så var det  en seg dag,men fick lite gjort senare på dagen.Och handboll var det på teven också,synd bara att dom inte klarade av att slå Tyskland dagen innan.Men det hade dom nog gjort om dom spelat som dom gjorde mot Danmark.Men nu fick dom slå Danmark och det känns ju bra.

Var inne i stan senare på eftermiddagen  igår och handlade så tog jag mig upp till Sandra en sväng och hälsade på.Så fick jag gosa med den lilla lite också,kan man aldrig få för mycket av.Nu har dom skrivit kontrakt på den nya lägenheten och tror det kommer bli bra.Så var jag nere och tittade på Alex träning igår också där träffade jag Anna som hade varit duktig och vart i simhallen och simmat.Nåt man kanske skulle ta och börja med.

Man undrar ju hur ungar tänker ibland för igår så hade dom lussevaka på PM skolan.Där klasserna får göra pepparkakshus som dom sedan tävlar vem som har gjort finast.Så avrundar man kvällen med att se på film.Då var det några som roade sig med att försäka tända eld på skolan.Väldigt smart  gjort med tanke på att skolan är full av ungdomar.Jag beklaga igår att dom låser sporthallen så tidigt(förrut så har den jämnt varit öppen till kl nio)men tycker det är helt rätt idag att dom låser tidigt.Annars så kan dom ju ta sig in och hitta på massor.

Senare idag så ska jag skjutsa in Linda och Alex till stan,för ikväll så ska bägge tjejerna ut.Alex sover hos en kompis ikväll och Linda som ska vara i Motala sover hos sin syster Jennifer som bara bor ett stenkast ifrån krogen som Linda ska till.Nisse ska på massage senare i eftermiddag och då tänkte vi gå ut och äta.Så blir det en sväng upp till Bråstorp också.

 Igår så skrev en person i HBK ett inlägg om ovärdiga medlemmar.Personen vart lite uppjagad när den hade vart på HBF och läst.Samtidigt så förstår jag inte att hon går in där och läser och sen går till HBK och gör ett inlägg och sen påstå att hon är en passiv medlemm.Är man passiv så tycker man inget alls,men personen kommer som oftast med inlägg när det hettar till och är en flytig användare av tackknappen.Då är man väl inte passiv.Passiv då gör man ingenting.Tråden fick ligga så alla kunnde läsa så länge det var positivt men när det blir negativt och man ifrågasätter saker då flyttas den så bara medlemmar kan läsa.Sen börjar dom skrika om att stänga tråden,och det är ju då paret som är så fula när dom själva skriver och även tar sig in på Jonnys och Lottas barn blogg och skriver fula saker.Och i Grefvens namn men nu fick ju Jonny reda på vem det var och man vart ju inte förvånad..Sen är det roligt att se att dom använder bloggen i HBK till att dunka varandra rejält i ryggen.Roligt att se att vi var aktiva på HBF inatt också. Nisse skrev igår på HBK har suttit och läst igenom det nu och det var inget som var dumt skrivet,men ändå så kan man inte få en vettig förklaring av dom som styr.Inte dom andra heller för den delen.När det blir lite jobbigt för dom då ska det gömmas och flyttas så bara medlemmar kan läsa eller så skriker dom stäng tråden.Ta tag i problemet istället och få det här ur världen   ,för en dialog med dom elva som ni så fint stängde av för ett år sen.

Ha en bra dag. 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Nejmen Åse, så du skriver.....

De fromma lammen gör väl aldrig något sådant.

De har nog inte skrivit i barnens bloggar. Jag tror det spökar.

Jonny hade ett missat samtal i Ödeshög, så jag ringde upp de stackars oskyldiga, eftersom jag trodde det var något som hänt hemma, kände inte igen numret.

Men jag förstår inte hur det numret fanns i Jonnys display, för de sa att de inte hade ringt.....

Men eniro visade vart numret gick....

2009-12-11 @ 08:37:48
URL: http://anncharlottehogbom.blogg.se/
Postat av: Leena

Ja nu rörs det om i grytorna o inte bara i julgrytan.

Det finns ju en "förening" som håller sin gryta kokande men i frälsningens anda något att ta över kanske(?), ja den kokande grytan menar jag, det fromma kan ju just de fromma ta hand om.



Vad otäckt, Åse, att några försökte tända på skolan, kunde ju blivit en storbrand. Att de som fjuttar på inte fattar det förstår man ju men lagom roligt får de om de uppdagas, det det kallas mordbrand.



Regn i dag, med gott samvete kan man vara inne o mysa hela dagen:)

2009-12-11 @ 12:26:46
Postat av: Gunilla Larsson

Hej Åse!

Ja du vet ju att det var jag skrev inlägget på HBK.

Du undrade varför jag läste jag över huvudtaget var inne på Hbf och läste. Men det var ju du som lagt ut länken här på facebook och skrivit :läs detta. Då klickade jag givetvis på den.Vad jag menade med passiv förklarade jag sen för dej på HBK

Skulle nog skrivit oengagerad istället.Sen bad jag själv WEB att stänga tråden då följderna av den blev något jag inte ville.Nu mitt i natten försöker jag bestämma mej för om jag ev. ska sätta mej på läktaren ett tag.Det känns väldigt jobbigt för mej jag varken vill eller kan "välja sida".

God Natt (hoppas jag)

2009-12-12 @ 01:45:50
Postat av: Nisse

Hej Gunilla.

Vill du bry dig över andra människor så slutar man bara tacka och kommentera idiotiska komentarer.Du har ju per automatik tagit ställning genom att tacka styrelsen och skriva halvmärkliga inlägg som faktiskt pekar i en riktning oavsett du själv tagit ställning som du säger ,orättvisor inom klubbar kan iallafall jag inte acceptera där vi alla borde vara lika värda.Men du får givetvis ha din åsikt så har jag min men då kanske vi får omvärdera dig/er lite .För mina vänner bryr sig över andra likasinnade.



GrefvenNisse

2009-12-12 @ 09:20:37
URL: http://http aseaseblogg.se
Postat av: Jonny.

Läste ett inlägg ifrån Kjell, paret med Hugosen som fick den repad på Elmiamässan. Närapå med en tår i ögonvrån så kan man undra: vem är så elak att man repar andras egendom. Att det är gjort med ont uppsåt råder inga tvivel. Var det en hämd för att bilen fanns i Ödeshög? Den/dom som repade, är det samma personer som hotade mötesdeltagare i Ödeshög med polisanmälan? Utav alla dessa bilar som befanns sig i Jönköping, varför blev just deras bil utsatt? Finns det ett samband mellan repan och ett par som efter Elmia försvann ner mot Tyskland? Många frågetecken men en del brukar rätas upp efter en tid för allt tar sin tid, vare sig man vill ta ställning eller ej.

Kram på er i Skoghem, vill inte skriva Vadstena, kan bli missförstånd.

2009-12-12 @ 09:29:43
Postat av: Åse

Ja du Gunilla!

Du visste inte vad HBF var innan.Lustigt att ni som är så snabba med att ta ställning i HBK med tryckknappen måste gå in och läsa.En sån länk jag gjorde på Facebook var mer för att göra folk medvetna om vad som pågår.Känns som du redan vet vad som pågår.Sen säger jag inte att alla ska tycka lika.Men tycker det är lustigt för det är ganska vanligt att det kommer inlägg från dig när det är någon som ifrågasätter något.Så nej! jag tycker inte att du är en passiv medlemm och tagit ställning tycker jag också att du har gjort.Och det gör mig inget alla är vi fria tycka som man vill.



Sen är du väldigt fin själv på att sticka in lite saker (vet inte om jag kan sova inatt)tror inte du är hälften så upprörd som du skriver..Skyll inte på länkar utan du är inte ny inom detta så att du inte sett detta förut på hbf.

2009-12-12 @ 10:13:47
URL: http://http aseaseblogg.se
Postat av: Nisse

Ja du Jonnny dom rött vin drickande på hbk tror jag inte drar sig för något heller kan tänka att det var någon söderöver

förbi ulricehamn mot göteborg fast inte förbi borås där bor visst ett par som utövade nån form av hot mot ett par som var på Ödeshögsträffen.hotet bestod av en stämning dom känner förresten dom i blå hugosen också och var vansinniga för att dessa två par var på träffen .ledtråd den ena tycker om ett glas rött ja både nu och då alltså.hello daimien om du läser detta du vet vem man pratar om så håll dig till forumregelerna nu.SÅ ett par sista ord.Sticker du upphuvudet och skriver inlägg som provocerar räkna med att snålblåsten gör det kallt om öronen och att i varje kritiskt inlägg direkt efter tacka styrelse och webb för ett bra jobb gör inte att ni går ansvarsfria från ert inlägg däremot framstår du/ni bara som att ni satt tungan långt där det är brunt på oss andra och hur kul är det när du träffar många som håller tyst om sin åsikt för att dom inte vågar pga utkastning etc.

2009-12-12 @ 10:30:16
URL: http://http aseaseblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0