Din IP

En tillbakablick 8-9 år

först en liten julhälsning från oss alla


                         />

Ja  jag skrev ju om Leif en bra kompis på alla sätt som alltid ställde upp bara han kunde hjälpa till förstås. Han och jag var i stockholm och lossade potatis på ett varuhus som ägdes av utlänningar inget fel i såna nu ,men det finns en poäng kommer till det sedan .Det var nåt trassel med kvalliten och jag blev den som skulle lösa detta.Så jag står och pratar med den utlänske killen och han ska ta fram en kniv och sprätta säcken, för mig så var det inget konstigt med att han stack handen i bakfickan och tog fram en kniv.

Men Leif i från sitt ställe där han stod uppfattade att killen smög upp en kniv och skulle hugga mig i ryggen.
Så Leif tar upp en 25 kg säck och gör sig beredd att kasta den på killen när han upptäcker att han bara ska öppna säcken. Då ställer han lugnt ner säcken bakom killen igen och fortsätter pyssla med annat lugnt och diskret.

Försök sätta er in i vad som hänt om han kastat säcken i huvudet på den utländske killen när hela stället bara bestod av invandrare som pratade dålig svenska. Vi hade fått fly hals över huvud för vi hade aldrig kunnat förklara varför vi slängt en säck i huvudet och golvat honom för det hade inte jag kunnat förklara iallafall så mycket har jag pratat med dom och försöka förklara för en vansinnig arab varför du slängt en säck i huvudet på honom det går nog inte........jag hade iallafall flytt ........Ett ganska roligt minne som jag har kvar av leif .

Nu följer en annan sorts komik fast det får ni räkna ut själva
Vi kan kalla dom för snövit och den trassliga metmasken ho ho nästan att tomten  & Co vore bättre

Hade tagit med en del fryst mat hemifrån och i kväll så blev det lasagne. Är rätt så skönt att ha med lite hemlagad mat som man kan värma i ugnen. Det var som vanlig gott och med ett enkelt glas San-Tiago en Carbernet Sauvignon från Chile så var måltiden alldeles utmärkt. Självklart så serverades det en fräsch sallad också. Det tillhör väl en god middag?
Låter som någon som kan alla sorter på bolaget eller hur .....Fråga ::hur vet vi att salladen var fräsch lassagnen var ju fryst och ni fick rabbat när ni parkerade............


ett glas rött
Det skyddar bra mot kylan när det är så kallt ute. Gick sedan till macken för att betala avgiften på 75:-  med klubbrabatt. Köpte samtidigt en Expressen, tv bilagan och glykol till det vattenburna värmesystemet.
Glykolen ska man inte dricka snövit



Kommentarer
Postat av: Jonny

Hua ,hua, en vinter saga i regniga Portugal. Den tackar jag för. Pusso kram.

2009-12-31 @ 04:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0