Din IP

Gomorron!

Fortfarande kallt ute men det gör ingenting bara man slipper regnet.Igår kväll var vi och åt mat hos Sandra och Mårten på kvällen,och det var gott.Dom bjöd på kyckling med chilli och så var det pasta till.Kan ju säga en sak och det var starkt,när vi hade ätit färdigt så kännde man knappt tungan.Men kanon gott var det,sa till Linda och Alex att det här kan vi ju göra på torsdagar hemma.Men det tyckte inte dom utan dom ville ha sin köttfärssås då.För det är ju det vi ska äta på torsdagar..Lilla Mindy är genomförkyld igen hoppas hon blir bättre snart och slipper fler förkylningar.

Idag ska jag rengöra ugnen och micron,sånt som inte är så roligt att göra men det behövs.Så ska Nisse på massage i eftermiddag och då följer jag med och handlar.För imorgon ska det tilllagas julmat så allt är färdigt på lördag.Nisse och Mårten ska ta sprutan idag på hemvägen från Motala.Väl hemma så blir det att plocka upp alla matvaror.Sen far jag in till Vadsten ,ska titta på handboll.Alex spelar ikväll och det passade ju bra.Dom brukar ju spela på lördagar men nu kan ju hon vara med på lördag när alla är samlade..Tänk vad bra det kan bli ibland när det blir lite ändringar.

Så kommer min dag se ut idag,kanske inte så spännande men lite att göra i allafall.

Ha en bra dag.... 

Kommentarer
Postat av: Leena

Inte har min dag varit så spännande heller, upp i ottan, tänk att jag aldrig fattar vad det är som låter när klockan ringer. Ut i kylan på den korta 5 minuterspromanad jag har till jobbet. Morgonrapport, som jag slapp att ge idag. Fixa papper till ett möte klockan 08 som var segt, lite kaffe sedan blev det mer pappersarbet o journalskrivning i datajournaler. Knappt några patientkontakter idag. Svara telefon som går varm. Gick hem klockan 13. Skrev matlista, fara till ICA, hem igen o få lite mat i magen, plocka ur gammalt från kylen så det nya kom in. Kaffe igen o nu sitter jag framför datorn.

Kvällen blir lugn.

Leena;)

2009-12-03 @ 16:13:43
URL: http://farmorleena.blogg.se/
Postat av: Åse

Men däremot så verkar du hålla ett så livat tempo.Tur att du får en lugn kväll..

2009-12-03 @ 22:41:55
URL: http://aseaseblogg.seblogg.se
Postat av: Leena

Kan bli lite för livat ibland, helt plötsligt så kommer tröttheten o jag är helt utpumpad.

Nu har jag tagit en vecka ledigt för att ladda batterierna, det har varit alldeles för mycket sista tiden.

2009-12-05 @ 11:03:44
Postat av: Jonny.

Hej Åse.

Har du slutat delge oss information? Vad åt ni för gott igår, vilken dricka sköljde ni ner godsakerna med? Jag har inte druckit annat än klöveröl i helgen men det är gott det också, bara det att ådrorna kalkas igen. Men kommer att råda bot på det nästa vecka med hinkvis med avkalkningsmedlet Wiskey. Skriv något nu.....

2009-12-06 @ 12:35:21
Postat av: Jonny.

Ojdå.

Blev lite fel, nästa vecka ska jag ratta mördarmaskinen, då måste jag hålla mig nykter så att jag inte ser fel på tillhörighets märket...



Avkalkning blir naturligtvis nästkommande vecka.

Don`t drink and drive.

2009-12-06 @ 13:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0