Din IP

Mer snö.

Nu får vi en vit jul i allafall och det är ju härligt.Igår så var jag inne i stan tidigt på morgonen.Alex skulle med bussen till Linköping där skulle hon och Johanna tillbringa hela dagen.  För på kvällen så var det laserdom med laget och efter det så vart det att äta pizza.Så hon sov över hos Johanna på kvällen.Jag var och hälsade på Sandra två gånger igår för på morgonen skulle jag till banken,men dom öppnar inte förren tio , så då passade det att gå upp till Sandra och få sig lite kaffe och en macka.

Så var jag hemma några timmar på dagen så var det dags att fara in igen.Linda skulle till tandläkaren och då passade jag på att göra lite ärenden.Så var vi och hämtade Lindas körkort som hade kommit på posten igår.Var även uppe då och gosade med den lilla lite.

På kvällen började det att snöa igen, och blåsa så nu väntar jag på bonden så han plogar till vägen så jag kommer ut.Ska in och hämta Alex sen så hon får komma hem och äta innan vi ska till Motala..Har ju inte köpt alla julklappar än.Men idag ska det bli gjort plus att handla maten också.Här är man alltid ute i sista stund..Så blir det att göra färdigt det sista när man kommer hem så man kan ta det lugnt imorgon.Jennifer jobbar imorgon så vi har det lugnt hela dagen.Så jag räknar med att alla kommer runt kl 17.00 och då ska det smaka gott med lite mat..

Jag önskar er som läser här en God Jul........ 

 

Kommentarer
Postat av: Leena

Ja nog blir den vit, här ramlade det ner minst en dm snö igår. Nu är det milt så den är kram.

Ja visst är det alltid stress innan jul och jag undrar alltid varför håller man på så här för en dag?

Men vad gör man inte för traditionen och det är ju ändå roligt när alla kommer hem.

Ja nu får jag sätta igång så jag hinner, kl 14 går jag och lägger mig inför min sista natt och då vill jag att det ska vara klart när jag kommer hem i morgon så jag kan sova ett par timmar innan alla kommer.



GOD JUL på er

önskar Leena o Kaj

2009-12-23 @ 08:59:16
URL: http://farmorleena.blogg.se/
Postat av: Åse

God Jul på er med

Önskar Åse 0 Nisse

2009-12-23 @ 10:36:06
URL: http://http aseaseblogg.se
Postat av: Eva & Hasse HBK 9

Vi läste i gästboken grefvens inlägg om att jag inte kommer att var nykter i morgon. Vad vet han om det? Att dricka två glas rödvin till en god middag på en kväll renderar inte till någon större fylla.

Varför hatar ni oss så mycket? vi känner inte er och har aldrig träffat er!

2009-12-23 @ 22:15:15
Postat av: Åse

Det kan ju du fråga dig själv Eva.För det första så har du använt Grevens namn på Jonny och Lottas barns bloggar och skrivit jävligt fula saker.Och vi vet att det är du ,för det fick Jonny ett samtal om.Kan säga så mycket att det är nån som har en klar syn.Fast däremot så säger dom att det är inte du som skriver utan din Hasse..Och så mycket som vi har hört om er både i HBK och MHCS så är du som oftast på fyllan.Hotar din karl med kniv på HBK träffar,och som du bar dig åt helgen vi var i Ödeshög mot dina vänner så finns det inte så mycket att säga.Jag kan inte säga att vi hatar er,det är ett ganska så stort ord.Men tycker inte om er.

2009-12-23 @ 22:57:46
URL: http://http aseaseblogg.se
Postat av: Eva & Hasse HBK 9

Har aldrig skrivit på några barns bloggar.

Däremot har jag blivet uthäng med namn och adress och telefonnummwe på Jonnys blogg.

vad ni har hört om oss angående alkohol är bara hörsägen och har inget med verkligheten att göra.

Vad vi har hört om er och er fylla bryr vi oss inte om

2009-12-23 @ 23:33:33
Postat av: Eva & Hasse HBK 9

jag gillar inte er heller.Ni har nog pratat med vissa personer i Ödeshögen. Och ni var väl inte nyktra denna helge eller

2009-12-24 @ 00:01:53
Postat av: Åse

Vi pratade med många den helgen,men är du medveten om att Jonny har ditt telefonnummer i telefon efter att du har ringt.Dom har kollat nummret och det går till dig,kan du förklara det?.Men hur kan du vara så dum mot din vän och hota med polisanmälning när dom har ställt upp så mycket för er.Och jag har inte glömt när du gick ut på din blogg och skrev att greven hade skrivet på HBK och du skrev om troll och slå ner.Bara en sak!det var inte greven som skrev den gången.Det var jag så titta efter vem som har skrivit under med sitt namn.Jag bad dig att ändra det den gången......



Så kan jag tala om att vi var nyktra i Ödeshög,själv var jag sjuk så jag var knappt med något på lördagen.Var i husbilen och sov och det var inte pågrund av fylla......

2009-12-24 @ 00:36:19
URL: http://http aseaseblogg.se
Postat av: Grefven

skärp dig lite Eva va.Titta vad du skriver i din blogg.nästan varje mening innehåller alkohol,dvs du dricker ett glas rött till det mesta så jämfört med dig så är jag nästan nykterist för mitt yrke gör att man kan inte pimpla vin och köra sedan så gillar jag inte ens vin så av den orsaken enbart så konsumerar jag inte inte alkohol. och för din egen skull dricker du mer än en flaska vin i veckan så är du i farozonen för att bli alkoholist .

2009-12-24 @ 09:37:30
URL: http://http aseaseblogg.se
Postat av: Ingrid

God Jul och Gott Nytt År

Åse och Nisse

önskar

Ingrid,Janne och västgötaspetsarna

2009-12-24 @ 10:13:32
Postat av: Grefven

God Jul till er också.

Ha en bra dag Ingrid och Janne plus era små hundar.

Önskar Grefven och Åse

2009-12-24 @ 11:06:47
URL: http://http aseaseblogg.se
Postat av: B

Godjul

ÅsaNisse

2009-12-24 @ 18:30:38
Postat av: Grefven

God jul själv tror jag vet vem förstår varför

//Grefven

2009-12-24 @ 21:14:32
URL: http://http aseaseblogg.se
Postat av: Jonny.

God Jul på er Åse och Nisse.

Här har vi haft entrevlig jul tillsammans med ett par Holländare, som älskade Janssons och ett annat par från Malmö. Vi har ätit risalamalta som vi gjorde och bjöd alla på. Inte heller var det öken torka kan jag påstå....

/Lotta

2009-12-25 @ 09:59:49
Postat av: Robert

Ojdå, vad ledsna Eva & Hasse HBK 9 var då. Nästan att man tycker synd om den gamla alkisen mhmmpf :-)

Jag har faktiskt träffat Eva och Hasse en gång, på en guldvaskningsträff i Ädelfors, och dom gjorde ingen gott första intryck, kan man säga om man vill vara artig. Försök gissa vem som var fullast på den träffen. Och vem som lyckades irritera mig mest? Det är inte ofta som man håller på att be någon man träffar för första gången att hoppa i ån, men det var nära att Hassetrasslig fick en sådan önskan. Levererad snyggt inslagen i en knuten hand.



Inte undra på att Eva hugger en kniv i magen på Dig då och då Hasse...

2009-12-28 @ 08:59:32
Postat av: Lotta

Men Robert då!!!

Det är ju bara hörsägen, hade du druckit absint.

Som finns att köpa härnere helt lagligt, ska vi ta hem en kartong till paret. Du måste nog ha hört i syner....:-)

Lotta

2009-12-29 @ 12:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0