Din IP

När en människa försöker vara nåt dom inte är

OCH GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET
Önskar vi er alla  Så börjar spyan på husbilsklubben sitt inlägg .Och direkt hakar den som skulle sitta på läktarn och inte fattade varför man blev irriterad för över dessa dumma uttal som ,jag är inte aktiv medlem nähä då skriver man inte alt jag bryr mig inte över tjafset ,Då dyker frågan direkt upp hur står man ut med sig själv när man ser människor som far illa .Sedan så slår jag en blick vem som tackat jo samma idioter som vanligt ingen chock här inte.Snövit som inte förstod att alkohol är bra mot fler saker som ,ledgångsreumatism,proppar,livskvalite,männens hjärta mm bara några exempel men det fattade visst inte Snövit.Givetvis  i liten skala inget flera glas vin om dagen här inte.

Jag har haft en vän han är tyvärr död nu,men han hade många teorier här om alkohol han kom många gånger in på lassarett men när jag förde talet om alkohol på tungan, så svarade han alltid näe det här är inte spriten det är nåt annat.

Så en jul för 5-6 år sedan så pratade jag med honom på julafton han bodde själv så han blev alltid så glad när jag ringde till honom sägas bör att jag plockade ofta upp honom med lastbilen och han åkte flera tusen mil med mig vinter som sommar han hade med sig mackor och bullar som han bjöd på.Vi pratade ofta om livet efter detta men han var skeptiskt till det han trodde inte så mycket på det och jag har tyvärr samma syn när det är svart så är det.......Tillbaka till Julafton igen .Han var glad att jag ringde och jag var ledig i mellandagarna så vi bestämde att vi skulle höras igen på nyårsafton.Tyvärr ringde hans syster dagen innan nyår och berättade att dom hittat honom sittandes i köket med ett paket mjölk på golvet död.Det händer ofta att jag funderar på Leif som han hette och skrattar över allt roligt vi gick igenom  när vi var ute med lastbilen ,han backade aldrig när jag frågade om han ville följa med.klart att jag kan svarade han alltid ,så en tanke till alla som känner någon som han, hör med dina kompisar om dom har sällskap såhär i nyår .

//Grefven


                                                                    

Kommentarer
Postat av: Svullo

Nu gör du mej nyfiken.Hur fortsätter det.

Du skrev att så här börjar inlägget.

2009-12-29 @ 20:39:56
Postat av: Jonny & Lotta

Vackert slut på en tragisk historia Grefven, den om att värna om dom som inte har det så lätt i livet. Tänk om flera kunde bry sig om sina medmänniskor Grefven & Åse, då fanns det inte "dom uteslutnas" kamp för upprättelse. Inga mobbade personer heller för den delen. Gott nytt på er alla som kommer att finnas i Skoghem till nyåret.

2009-12-29 @ 20:52:36
Postat av: Linnéa

Allt bra? :)

2009-12-29 @ 21:27:22
URL: http://typlinnea.blogg.se/
Postat av: Marie

KRAMAR... Säger som Jonny och Lotta... Ett vackert slut på en tragisk historia...



Skall skänka en extra tankekram till alla ensamma på nyår... Som tur är så känner jag ingen som kommer sitta ensam men hade jag gjort det så hade jag bjudit in dom till vår fest...



Kommer även skicka en nyårskram till er...



Ses snart...



2009-12-29 @ 21:49:24
URL: http://zupermom.bloggplatsen.se
Postat av: Svullo

Har inte grefen en egen blogg?

eller?

2009-12-29 @ 22:46:29
Postat av: Leena

Gott nytt på er alla.

Jag kommer att fira nyår med många som ingen vill fira med något med, går inte att beskriva med ord hur många känner av utanförskapet. Man blir sorgsen över att det är sjukvården som får stå för "vänskap o gemenskap".

Tur att min gubbe har Kitaskrället som sällskap när jag inte är hemma.



Snart är det nytt husbilsår oxå!!!:)

2009-12-29 @ 23:02:03
URL: http://farmorleena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0