Din IP

Snöoväder.

Det kom tidigt!det brukar ju bli oväder efter jul annars.Har skjutsat ner Alex till Rogslösa och våran väg ut var inte rolig.Det var att bara ta sats och plöja igenom snödrivorna,men det gick bra.Nisse åkte till Stockholm inatt och spåren efter lastbilen fanns inte kvar.Skedagatan hade dom plogat,men den börjar att driva igen så det behöver plogas snart igen om man ska kunna åka på den.Borghamnsvägen ner till Rogslösa var inte rolig heller,det yrde så pass så man såg inte så mycket.Så hem körde jag stora vägen och där hade dom både plogat och saltat så den var bra.Pratade med Nisse förrut och dom var tre mil ifrån Stockholm där dom suttit i bilkö i över en timme.För vid Södertälje så hade två lastbilar fastnat,men nu rullade dom sakta framåt igen.

Igår morse så åkte Linda och jag till Linköping och det var inte så roligt väder att köra i då heller.Hon skulle göra teorin för uppkörningen är hon klar med.Och det gick bra,så nu har hon fått sitt körkort.Inte så roligt väder att få körkort i för hem eller rättare sagt till skolan så var det mamma som körde.Var helt slut när jag kom hem man sitter ju och spänner sig så pass när man kör i sånt här väder.Så det vart att lägga sig och ta en tupplur.Så var det dags att göra lite mat så alla fick nåt i magen när dom kom hem.Så har jag haft min kusin Fredrik som nattgäst,han skulle följa med Nisse i natt så då var det smidigare om han sov här.Men vi har ju plast nu när det bara är två av tjejerna som bor hemma.

Imorgon så bär det av till Gustavsvik för att bada.Vi åker alla från vår familj så blir det första gången för lilla Mindy.Så har vi med oss fika att ta där inne när alla har badat en stund.Och på hemvägen så blir det ett stopp på Mc Donalds på Brändåsen.Så ska även släkten följa med så vi blir några stycken..Det här har vi gjort några år nu och det är så bra att åka fredagen innan julafton.För då är det inte så mycket folk och man slipper att trängas...

Alex satt igår och skrev ner det hon skulle skriva i Matchbladet.Tyckte hon fick ihop det bra så har hon skickat iväg det till Anders också.Så slipper hon tänka på det mer,skönt när man är färdig med saker i tid..Nej nu är det dags att ta tag i mitt liv och lyfta på rumpan å göra nåt.

Ha en bra dag.................

Kommentarer
Postat av: Leena

Visst är det skönt när barna får sina körkort.

Det värst är att man aldrig får ha bilen innan de kan köpa en egen.

Ja nu sitter jag här på arbetet, lugnt just nu men polisen är på väg med en person så man vet inte hur det blir, tur så arbetar jag med två manliga.

Hoppas ni hade det skönt i vågskvalpet.

;););)

2009-12-18 @ 21:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0