Din IP

Ansvar.

Linda och Alex har sovit i stan i natt,fast Sandra var inte hemma .Dom ska komma hem idag under dagen.Alex tränade igår så jag tyckte det kunde vara skönt om dom sov i stan.Så får dom lära sig att ta lite ansvar samtidigt.Fick dom ordna nåt att äta igår kväll själva,även att komma upp i morse och frukost.Tror det är nyttigt för dom för här hemma så är det jag som väcker och tjatar om klockan och att det är dags att gå till bussen.Ringde förrut och kollade så att dom hade kommit upp ,Linda stod redan i duschen.Så det är ju bara att hoppas att dom har plockat i ordning efter sig.

Nisse och jag hade en lugn kväll här hemma,det är så här det kommer att kännas när dom små lämnar boet.Men visst är det skönt och vara hemma själva också även om det blir lite väl tyst.Ingen musik som dunkar från övervåningen.

Idag skulle min kusin Fredrik komma hit och sova,för han ska följa med Nisse i morgon.Så då blir det att göra lite extra mat så han får något i magen,han kommer direkt efter att han har slutat att jobba.Idag blir det skinkfrestelse till middag.Annars blir det en lugn dag i dag,har inget inbokat.

Usch vad det blåser idag,snart så kommer nog snön också.I dag känndes det inte som höst utan mer som vinter ute.

Ha en bra dag. 

Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte Högbom

Ja du Åse, så kommer det säkert att kännas när alla flyttat. Tyst, ibland alldeles för tyst. Men du slipper tvätta, plocka undan det de sprider omkring sig, mycket lättare att hålla hemmet i något sånär skick. Elräkning och vattenräkning sjunker. Man får ha teven ifred. Det är inte så tokigt:-) Sen är det ju roligare att träffas och slippa tjata om småsaker.

Nu vet ni vad som väntar....

Postat av: Åse

Våldigt tyst som sagt vad,Vatten räkningen kommer säkerligen sjunka här hemma,fyra tonårsdöttrar så kan du ju tänka dig vad hög vatten räkning vi haft.Teven är ju också skönt att ha i fred så behöver man inte höra MTV hela dagarna.Tack för att du delar med dig av erfarenheterna...........

2009-11-04 @ 13:29:21
URL: http://aseaseblogg.se
Postat av: Leena

Första tiden efter att vår äldste son flyttade handlade vi hem o lagade mat som om vi var fem i huset, likadant när de andra flyttade stod jag alltid med en massa mat som inte gick åt.

Nu har vi bott själva i fem år o njuter av "tystnaden", men visst kändes det vid varje flytt.



Leena;);)

2009-11-04 @ 14:27:40
Postat av: Åse

Förstår att det känns,men samtidigt ser man framemot och få rå oss själva utan att ta hänsyn till barna.Tro nu inte att jag inte tycker om mina barn för det gör jag...Men det blir en ny erfarenhet.

2009-11-04 @ 14:40:43
URL: http://aseaseblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0