Din IP

Förkyld.

Då har man gått och blivit förkyld,näsan rinner och halsont fryser och allmännt seg.Hoppas att det släpper och man slipper att bli sängliggandes.Livet är hårt ibland.Tänker på Jonny och Lotta som närmar sig sin resa,skulle också vilja åka till Portugal men så länge jag har en karl som har det jobb han har så får man fortsätta att drömma om det.Men ni som ska iväg får ha det så bra och njuta i solen.

Igår så var jag inne i stan på förmiddagen och lämnade Linda hos sin syster.Hon skulle följa med dom in till Linköping och kolla lite.Hon hade studiedag igår och då är det roligt att göra något och inte bara sitta hemma och uggla.Så jag bytte bil med dom så jag hade deras lilla bil igår.Jag hinner bara   bort till Östenssons så ringer Linda och undrar vart jag är?.Hon hade glömt telefonen i bilen så jag står snällt kvar och väntar på att dom ska komma.När dom väl kommit så öpnnar Linda bildörren och säger att jag hade ju telefonen i mersan för det var den vi åkte in i.Ibland är man trög,för jag satt i bilen och letade efter telefonen men det var ju inte lustigt att jag inte hittade den. Det är inte alltid som det kopplar uppe i hjärnkontoret.

På kvällen for jag in till Vadstena igen,Alex tränade handboll.Så jag gick upp till Sandra och tog en fika.Mindy var på strålande humör och låg och jollrade och slog på sina leksaker i babygymmet.Halvtio var det dags att hämta Alex och hon var sen ut.Dom hade fått reda på vilka som skulle spela på fredag,då åker dom till Eskilstuna.Dom åker från Vadstena kl tre och spelar halvåtta på kvällen.Annars drar han laget på torsdagar men eftersom dom behöver be om ledigt från både skola och jobb så är det bra att vara ute i god tid.Alex ska spela på fredag så hon kommer hem sent,så då får hon sova hos sin syster.

Ska försäka att göra lite nytta nu fast det bär emot.Till middag idag så blir det stekt fläsk och löksås med potatis.

Ha en bra dag. 

Kommentarer
Postat av: Calle

Bästa medlet mot förkylning:

Häll upp en halv temugg med riktigt kokhett vatten,

Lös upp 2 msk honung och en knivsudd ingefära i vattnet.

Fyll upp resten av muggen med konjak.

Drick.

Gå och lägg dig... Varmt...gärna extra täcke...

Du kommer att sova tungt och svettas så du får vrida ur lakanen.

Sen vaknar du som en annan människa.

Om det inte hjälper, så gör om ifrån början.

2009-11-11 @ 08:10:10
Postat av: Åse

Nåt som skulle ta och prova,får hoppas att det hjälper första gången annars blir jag väl på lyran.Är ju inte så van med starka drycker dricker ju mest vin......

2009-11-11 @ 08:21:11
URL: http://aseaseblogg.se
Postat av: Sandra

Krya på dig mamma. PUSSSSSSSSSSS

2009-11-11 @ 12:57:32
Postat av: Åse

Ska jag göra gumman! ha det bra ni med.

2009-11-11 @ 13:18:11
URL: http://aseaseblogg.se
Postat av: Ann-Charlotte Högbom

Krya på dig, se till att bli frisk nu utan knorr:-)

Kram

2009-11-11 @ 15:27:11
Postat av: Calle

Om man känner sig lite risig, så är det ju lika bra att man har det kul

2009-11-11 @ 15:31:59
Postat av: Åse

Du har så rätt Calle...



Tack Lotta! livrädd för att bli lika dålig som jag var i Ödeshög,då trodde man ju nästan att jag hade fått svinet

2009-11-11 @ 17:43:37
URL: http://aseaseblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0