Din IP

Fredag.

Då har det redan blivit fredag igen och dags för helg.Igår så var dagen faktiskt ganska lugn här hemma.Linda var ledig och Alex skjutsade jag in till praktiken i Vadstena igår.Hon hade sovmorgon och då är det ju skönt att få sova lite.Så vart det att plocka ,laga mat och allt det gamla vanliga som man gör på en dag.På kvällen for jag in till stan och handlade lite och bytte bil med Sandra och Mårten.Dom ska ha mersan så nu har jag deras lilla bil.Dom ska åka till Mariebergs köpcentrum och Jennifer och Per ska följa med också.Så har dom Mindy och barnvagn så då går det åt att ha en större bil.Efter att vi bytt bil så åkte jag till sporthallen och tittade på Alex träning.Och där var Maria  så då fick vi en liten pratstund.

Nu så sitter jag här och skriver,Ska ha iväg Linda till bussen.Och Alex kom upp nu med det går trögt nu på morgonen.Bägge två ser fram emot jullovet.Eller är det julklapparna dom ser fram till.Själv ska jag städa här hemma idag och laga lite mat.Och ikväll ska vi till Ljungsbro och besöka Börje och Gunilla.Vi åker med husbilen,det är ju så smidigt att ha med sig sitt eget boende.Så kommer vi hem i morgon,för då vankades match här hemma.Alex spelar,dom mötter Arboga.Sandra och Mårten ska vara här inatt så dom ska äta Tacos.Ska be dom handla med sig till det så slipper jag åka in till stan idag.


Funderar på det här att vaccinera sig mot svinet,vet inte hur jag ska göra.Linda och Alex ska ta i skolan.Ett tag var jag ganska säker att jag inte skulle göra det,men nu vet jag banne mig inte hur jag ska göra.När man läser aftonbladet så vill man springa och göra det direkt.Hur ska ni göra? kanske man kan få lite råd.

Ha en bra helg. 

Kommentarer
Postat av: Leena

Hej Åse.

Tycker ni ska ta den allihop, tänk på lilla Mindy o alla andra som tillhör riskgrupper o inte kan ta vaccinet men som kan bli riktigt sjuka.

Har själv en som tillhör riskgruppen - svår astma o äggallergiker, känns inte kul.

Tog min spruta i tisdags, alla på min arbetsplats har erbjudits o i stort sett alla har tagit den, lite värk i kroppen o runt stickstället. Men helt borta nu.



Leena;)

2009-11-06 @ 12:22:59
Postat av: Åse

Vi har bestämmt oss för att ta den nu så ska boka tid.Dom skulle börja med oss som inte ligger i riskzonen vecka 48.

2009-11-06 @ 12:59:52
URL: http://aseaseblogg.se
Postat av: Ann-Charlotte Högbom

Jag ska inte vaccinera mig, trots att jag tillhör riskgruppen. Inte Jonny och barnen ska tydligen inte heller ta sprutan. Varje år är det alltid några som dör i den vanliga influensan med. Jag tror att detta är lite uppchasat, känns som läkemedelsföretagen måste få ut detta vaccin, men jag vill inte vara försökskanin. Vaccinerade mig en gång i början av 90-talet, var sjuk i flera omgångar. Pratade med läkaren idag, hon sa att det inte berodde på det och tyckte att alla skulle vaccinera sig. Men det är klart hon är ju läkare....

Men jag gör/är kärringen mot strömmen. Får väl tänka som så, att det som inte dödar det härdar.

Men detta är min övertygelse, alla måste göra som de själva känner.

2009-11-07 @ 06:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0