Din IP

Mitt på dagen.

Då är det dags att börja med middag snart,idag blir det fläskfile med örtagårdssås och potatis.Usch vad svårt det är med middagar man är helt körd på vad man ska hitta på.Tänk om man hade någon som lagade maten och kom på matsedeln till varje vecka vilket lyxliv man skulle leva då.Men kanske inte så roligt i längden för det är ju trots allt roligt att laga mat.

Snart så är vi inne i december går fort nu veckorna.Och man vet att man har mycket att göra,men ändå är jag ute i sista minuten.5 december ska vi ha julbord med min kusin och hennes barn plus respektive så får vi inte glöma barnbarnen.Men vi ska hjälpas åt med matlagningen vi blir ju trots allt 16 personer.18 december så är det dags att åka till Örebros äventyrsbad och leka av oss lite.Så skönt att åka helgen innan jul det är in mycket folk och man slipper köer.Sen ska man få tid till julstädning och pynt,alltid roligt och lätt när man ska ha fram allt men fy vad tråkigt när man ska plocka ner allt.Jaga efter julklappar ska man också hinna med,alltid ute i sista minuten där med.Tänker varje år efter jul att nästa jul ska jag börja tidigt,nåt som jag inte har lärt mig än.Men jag ska nog överleva den här julen också!tror jag??.Så blir det första julen med lilla Mindy och man får titta på leksaker till henne,var ju ett tag sen man köpte såna saker. Vi har gjort så att Nisse har åkt iväg med dom till Jönköping där dom får själva köpa vad dom vill ha.Ingen billig historia men som tur är så är det bara jul en gång om året.

Men nu ska jag bara njuta och ta det lugnt i helgen för nu är det inte många veckor kvar innan stressen infinner sig.......

Ha en bra dag... 

Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte Högbom

Åse, ta det lite lugnt.

Barnen är stora och tomten kommer ju inte som du vet?

Varför plocka fram alla dessa saker, jag slutade för ett par år sedan förr förra julen kom vi hem från Spanien på juldagen, vilka protester det var innan...

Men när vi kom hem så var maten fixad, utom Janssons frestelse som Jonny fick ställa sig och göra direkt vid hemkomst. Sent julbord, men det godaste jag ätit, yngsta dottern kirrade köttbullarna. Äldsta dottern fixade skinkan, sen lite sill och det mesta fanns.

Lite julgransbelysning satt runt spegeln i matsalen och julkulor med glitter på julbricka och så massor av tända ljus.

Allt var lätt att städa undan när julen var över.

2009-11-13 @ 19:24:25
Postat av: Åse

Men nu har vi ju Mindy och då vill man ju pynta och styra å ställa,

2009-11-13 @ 21:05:18
URL: http://aseaseblogg.se
Postat av: Ann-Charlotte Högbom

Jo, men ta`t lugnt den här julen.

Nästa jul kanske hennes ögon tindrar ikapp med allt bling, bling och hon river i lite snören och papper. Någon liten leksak då och hon kommer att vara nöjd.

Passa på att koppla av innan de fattar vad tomten är:-)

Jag kommer säkert med att pynta igen när jag får barnbarn och de är stora nog för att glädjas åt Julen

2009-11-13 @ 22:33:46
Postat av: Calle

Klart att man ska fira Jul.

Att barnbarn ska få dra tomten i skägget, är ju ett måste, så nu får Greven ligga i och odla.

Julmaten måste man ju ha, och Julgran och adventstakar och.....

2009-11-14 @ 10:24:00
Postat av: Åse

Jag håller nog med dig där Calle,men det blir svårt med skägg på greven men han har ju tomtemagen i allafall.Jag vill nog ha allt till julen så att mysfaktorn infinner sig.......

2009-11-14 @ 10:45:59
URL: http://aseaseblogg.se
Postat av: Calle

Somliga har tur att ha bägge delarna...

2009-11-15 @ 14:16:18
Postat av: Åse

Tänk vilken tur en del har.Perfekt med andra ord för att vara tomte.Är det vad du sysslar med på julafton?

2009-11-15 @ 16:12:15
URL: http://aseaseblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0