Din IP

Städat klart.

Puh!! Vad skönt,nu är det bara att ta fram alla stakar och julsaker som ska upp imorgon.Så är det lite saker ute som ska upp också.Tomten som klättrar på väggen så köpte jag en liten tomte i Oxelösund som håller en lyckta som jag ska ha ett värmeljus i.Den ska få stå ute på trappen vid ytterdörren...Så måste jag ta mig in till Motala och hämta en tomte som jag har fått av min mormor.Hon har haft den i många år och är förknippad med när mina töser var små.Tomten har nämligen en julsäck och där la alltid mormor små paket till tösera,det var det första dom fråga när vi kom dit i juletid om tomten hade några paket åt dom.Nu tänkte jag föra den traditionen vidare med Mindy,och förhoppningsvis fler barnbarn lite längre fram.

Nu ska jag ta en match med tvättmaskin och även hänga och torktumla tvätt.För tvätt finns det gått om här hemma,alltid när man kommit i fatt så kommer dom söta små liven och fyller på i tvättkorgen.Dom vill ju inte att deras mamma ska gå sysslolös.Så börjar det bli dags att slänga ihop lite köttfärssås så man får något i magen.

I eftermiddag ska Linda in och klippa och färga håret.Hoppas att det går bättre den här gången.Ikväll ska jag gå på Lady`s Night i Vadstena.Jennifer och Sandra ska med också,så gubbarna får ta och stanna hemma.Inget dom har något emot....Det passar bra att strosa där ett tag för Alex tränar till halvnio...

Ha en bra dag.... 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Låter kul med tomten och säcken, sådana traditioner är roligt att föra vidare.

Vad flitig du har vart idag.

Själv ska jag ner och känna hur min maskin luktar, tvätten jag inte hann med att plocka ur i går kväll, för väl åtminstone skölja om den.

Fattar inte hur mycket tvätt det kan bli, nu är vi ju bara tre här hemma, men mycket känns det som ändå.

Ha det kul på stan ikväll, köp något riktigt juligt nu....

Kram

2009-11-26 @ 17:19:09
URL: http://anncharlottehogbom.blogg.se/
Postat av: Marie

Ha så himla kul på Ladies night... Var ju själv där för ett tag sedan... SÅ HIMLA KUL!!!!



Ja, vissa jultraditioner vill man föra vidare till barn och barnbarn...



Har oxå tvättat idag... Skall ta hand om den i morgon... suck...



KRAM!!!

2009-11-26 @ 19:15:03
URL: http://zupermom.bloggplatsen.se
Postat av: Leena

Trevlig kväll med "grabbarna". Den störste skulle vara roligt att se i verkligheten, har sett mycket av honom när han var som störst/bäst på TV när han tävlade i Världens starkaste man.



Jag fick oxå mitt gjort idag fast utan bra fönsterputs-hjäp hade det aldrig blivit klart.



En av njutningarna när ungarna flyttat hemifrån är just det, man behöver nästan aldrig tvätta, från att ha tvättat dagligen till 1-2 gånger i vecka, till och med kanske helt strunta i det en vecka är toppen. Tvättid har jag inte förrän onsdagkväll.

Ha dé

;)



2009-11-26 @ 20:13:36
URL: http://farmorleena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0