Din IP

Sugen på att byta bil!

Är lite sugen på en annan bil än volvon.Skulle vilja ha en jeepbil,allra helst den volvo har.Ända felet där är att den är så dyr.Men vi får nog vänta några år innan vi byter,för förra året så bytte vi husbil.Och i år så sålde vi cryslern och köpte mersan.Så jag sitter inte i sjön direkt.Men ibland så blir man bara så sugen på att göra något,så det är väl tur att jag har en förståndig karl som bromsar in mina galna upptåg.För fick jag bestämma så skulle vi byta bil varje år.

Eftermiddagen har varit lugn här hemma,tog en tupplur i eftermiddags trött efter Ullared.Nu har jag tittat på bonde söker fru och min favorit just nu är Roger.Så jag ställer en fråga till er som läser min blogg,Vem har ni som favorit i bonde söker fru?.Nu ska jag göra Nisses mackor till i natt,för han åker vid 02.15.Sen ska jag ta och gå å knyta mig så jag orkar upp i morgonbitti.

Go natt på er! 

Kommentarer
Postat av: Leena

Hello Åse.

Satt bara slötittade för jag höll på med men blogg, men av det lilla jag såg var Roger en som blir intessant att följa. Ska försöka kolla bättre nästa program.



På tal om bilbyte, så är MIN gubbe helt galen i att byta bil. Vet inte hur många vi haft under årens lopp. I början av vårt förhållande så blev det så ofta att jag visste inte i vad för bil han skulle komma i när han hämtade mig på arbetet.

Ni får jag hota både med det ena o andra för att han ska hålla sig ifrån bilhandlaren.

Fast jag o andra sidan har ju ett o annat som bytts rätt ofta här hemma så vi har våra laster båda två. Men nu är det stopp för oss båda, har jag bestämt, får se hur länge det håller.



Du kanske sover gott nu, hade själv tänkt krypa i säng tidigt, men det blir nog som vanligt inte före midnatt sedan är man vrak i morgon.

Natti natti från Leena som ff är pigg som en mört.

2009-10-14 @ 23:01:36
Postat av: Anonym

Ja du Åse, det är inte bara du som har en förståndig gubbe. Det har ALLA fruntimmer som lyckats med att sätta en ringmärkning på oss lättlurade män. Så därför måste vi/jag hålla i hårt när det gäller Lottas plånböcker?? Alltså, som med våra kalsonger....;-)



Jonny "sotis" Högbom (Tacka Grefven för det utmärkta inlägget i SN)



2009-10-15 @ 10:57:51
Postat av: Ann-Charlotte Högbom

Så kan man ju med se det. Här är vi nog ganska överrens när det gäller fordonsköp. Byter gärna, om ekonomin tillåter.

Jonny tittar o planerar, sen är det ju så att den ekonomiska biten får jag ta ansvar för...

Vi drar in pengarna tillsammans, jag sköter ju allt med banklån, räkningar mm.

Sen får han veckopeng, som han själv brukar uttrycka det:-)

2009-10-15 @ 11:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0