Din IP

Glad Valborgmässo afton till alla.

Äntligen valborg och fredag, dags att välkommna våren idag med sång och brasa. Själva åker vi till Söderköping där vi ska tillbringa helgen och bara slappa å ta det lugnt. Så blir det premiärtur för Lilla vovven för han har inte varit med nån gång i år än. Nästa helg blir en hemma helg för Alex ska ha ett litet party här hemma, för hon fyller 18 på tisdag. Så då ska dom vara några tjejer här på middag så fortsätter dom nere i källaren och inviger baren...Men givitvis så är det bara mjölk som dom får och inget annat. På lördagen ska vi ha Mindy över natten för Sandra och Mårten ska på bio och få lite tid för sig själva.

Igår så gjorde man inget annat än satt i bilen som vanligt, fick en fråga igår om det inte var bättre att flytta in till stan. Skulle gärna flytta in till stan men Nisse och hans jobb hindrar det. Så länge han har lastbilen så blir vi nog kvar här ute, sen tror jag inte han skulle trivas i stan. Det skulle vara om man hittade ett drömställe precis utanför Vadstena i sånna fall. Men årstiden som nalkas nu är det ju inte dumt att bo här ute för då är det fint, vintern är bara en pina. Och allra helst när vintern varit som i år. 

Fy vad barna är stora nu, den yngsta blir 18 snart så har vi nog inga kvar här hemma..Bara Nisse och jag som går och skräpar här och då behöver vi ju inte flytta till stan. För då har ju jag inga att köra på så då är det lungnt. Men det kommer nog bli lustigt den dagen dom två sista har flyttat också, undrar vad man ska göra då. Jaja! den dagen den sorgen men dom kan ju inte bara bo hemma för jag behöver det. Dom måste ju också få stå på egna ben och göra egna misstag även om det är svårt för en annan. Dom två äldsta flyttade för över ett år sen och man vänjer sig och visst är det skönt på sätt och vis med. Usch vad deppigt det här vart nu är det valborg och vi ska ut med husbilen så inget depp här...Bara glada miner...

Ha en bra Valborg...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ha nu en underbar Valborg, ska tänka på er nätterna igenom nu i helgen. På måndag morgon ska ni få en extra tanke:-) Då börjar min ledighet.

Kram på er..

2010-04-30 @ 09:34:05
URL: http://anncharlottehogbom.blogg.se/
Postat av: Åse

Ja du kan ju skänka Nisse en extra tanke för det är ju han som jobbar... Ja går ju bara hemma.

Men jag ska tänka på er och tråkigt att ni inte är med.



Kram på er..

2010-04-30 @ 09:51:26
URL: http://aseaseblogg.se
Postat av: Leena

Och jag kommer få mitt sovrum klart i helgen;) ja kanske redan i eftermiddag, det ska bli kul och se om det blir bra eller om allt får göras om, fniss, Kaj blir säkert glad då;)

Vi slappar hemma i helgen, ja jag i alla fall och det är skönt det med fast roligare hade det varit om vi tagit en sväng med Limmon.



När man kommit över att barna flyttat hemmifrån så känner man, jag gjorde det, vad skönt att få rå om sin egen tid och mindre måsten.

Skön valborg

Leena;)

2010-04-30 @ 16:06:37
URL: http://farmorleena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0