Din IP

Vardag igen.

Då var vi hemma igen och det verkar som det har varit bättre väder här hemma. Så det var ju synd att det skulle vara så mycket snö i Trosa annars hade vi varit där över helgen. Men ska dit i helgen som kommer nu tillsammans med Jonny och Lotta.

Ja vi började vår resa i torsdags och när vi kom ner till Jönköping så hamnade vi i en lång bilkö. En lastbil hade kört sönder  och så stod han mitt i körfältet stackarn. Vi stannade och var inne å handlade på Biltema och Media mark. Så bestämmde vi plats vart vi skulle möta Börje och Gunilla, så for vi iväg till Grandalen som liger innan man kommer till Göteborg. Där övernattade vi så fortsatte vi till Stenungssund på fredagen. Kom fram till Stenungssund vid elva tiden och då vart det fika hos dom andra. Sen en sväng upp till köpcentrumet. Lite handlat vart det också. På kvällen var vi inne hos dom andra en stund sen var det dags att dra sig till sängen.

På lördagen stack Nisse och jag iväg och tömmde toan på en rastplats, så stannade vi på Willys på tillbakavägen. Så ringde Börje och undrade om vi var på väg tillbaka för dom skulle bjuda på kaffe och tårta när vi kom tillbaka. Kanske bäst att skriva att vi också bjöd dom på fika med... Efter fikat stack dom iväg och tömmde sin toa också. Nisse och jag tog oss en promenad och utforskade Stenungssund, och det är ett mysigt ställe.När vi kom tillbaka till husbilen så tog vi ut stolarna och satt nog gott och väl en timme och njöt i solen. Så var det dags att börja med påskmaten, hade det mesta färdigt bara att värma. Och vi satt ute och åt och vi satt länge efter maten och njöt i solen. Kvällen vart lugn och vi tittade på körslaget sen var jag trött somnade som en klubbad gris....

På söndagen så skilldes vi från vårat resesällskap, dom skulle till Hjo och vi åkte till Lidköping och handlade på Husvagns Svensson, Så passade vi på att handla och även äta när vi var i Lidköping. För sen for vi iväg till Hornborgasjön för att titta på tranorna. Det var nog 50-60 husbilar där, nisse och jag gick direkt och ordnade te som Lotta ville ha. Så vart det en sväng för att titta på tranorna men det var så blåsigt så det var skönare i husbilen. Vi hade en bra plats och såg tranorna från bilen. Och idag när vi vaknade så regnade och blåste det rejält ute. När vi kom iväg vid halvelva så var det inte många husbilar kvar. Vi körde över Jönköping hem för jag ska ha en kaffebryggare för jag tappade ju kannan i golvet igår. Och nu när vi ska ut med Jonny och Lotta så är jag i stort behov av en bryggare. Måste ju hålla Jonny på gott humör. Vi stannade i Ödeshög och avloppstank och toan, så åkte vi över till pärlan och åt middag....

Ha en fortsatt bra kväll. 

Kommentarer
Postat av: Leena

Vilken skön helg ni haft, här har det varit strålande väder fram till söndag eftermiddag då det började mulna på. Själv har jag gått inlåst på avd och haft hur mycket som helst att gör så nu är jag helt slut. Imorgon blir en vilodag, ser fram emot helgen då Limmon kommer ut;

2010-04-05 @ 18:47:58
URL: http://farmorleena.blogg.se/
Postat av: Åse

Vart ska ni? känner ni för det så kan ni ju komma förbi Trosa. Vi står där med Jonny och Lotta.



Man kan säga att vi hade bra väder fram till söndagen också, och vi fick i allafall äta påskmaten ute. Låter skönt att du får en vilodag imorgon, själv ska jag storstäda i ett av finrummen. Har ju vilat hela helgen..

Kram

2010-04-05 @ 19:32:24
URL: http://aseaseblogg.se
Postat av: Lotta

Ni verkar haft det jättebra, men er sista dag vid Tranorna så fick ni liksom vi, regn....Syns snart. nedräkning nu....

2010-04-06 @ 00:02:00
Postat av: Åse

Nedräkningen har börjat här med. Kram

2010-04-06 @ 00:10:58
URL: http://aseaseblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0