Din IP

Är det så man tömmer kontot

Om man tänker sig en människa som har ett företag, denna människa är med i en förening. När föreningen ska ha ett årsmöte hyr då denna person en lokal kanske ska man tillägga att personen i fråga är ordförande i klubben. I egenskap av att denna person är medlem och ordförande hyr ut lokalen som vederbörande hyrt i eget företagsnamn för kanke 40 000 och hyr ut densamma för ca 100 000 till föreningen och gör sig en nätt vinst på
 x antal tusen. Min fråga är då, är inte det lite oetiskt av denna person att tömma föreningens pengar för något denna person borde ordna till absolut lägsta pris. Om då flera personer i samma förening gör på likvärdigt sätt är det inte ett bedrägligt beteende då.

Detta är bara en fundering om det kan gå till så. Om man vore medlem i en sådan förening borde då inte medlemmarna begära att få se alla räkningar, kan man neka det tro.
*Detta är bara en hypotetisk frågeställning jag fått av i mitt huvud, kanske kan någon svara på mina undringar

kan det va så

E & H ni roar mig idag med

Ha de
Grefven

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför startar inte Ni ett företag ?

Var inte avundsjuk på Lasse som kan.

OK där kanske det blev ont på tån.

Ska kolla handbollen i morgon

2010-08-21 @ 22:38:55
Postat av: Grefven

Försök gärna att utveckla era teorier innan ni blir stupfulla E & H för just nu förstår inte många innebörden.snälla vad kan en snyltande fåne som inte vi kan. Skriv så det blir förståligt.

Grefven



Ha de

2010-08-22 @ 20:01:37
Postat av: Roddan.

Det första inlägget känns som om det är en person med vana att slingra sig ur diverse pinsamma situationer.



Varför helt frankt dra in Lasse? Vilken Lasse förresten?



Kan det vara från en person som nyligen gjort bort sig det grövsta och då i samtal med en medmänniska?

2010-08-23 @ 08:58:32
Postat av: Grefven

Kan som som Roddan skriver vara ett försök till att försöka flytta intresset åt annat håll. Förvånar mig inte då det är mycket på g just nu.

2010-08-23 @ 17:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0