Din IP

Då var sommarlovet slut:

Då var sommarlovet över och allvaret börjar idag igen. Alex går sitt sista år och Linda ska läsa upp två ämnen, så för henne blir det inte så många skoldagar i veckan.

Vilken underbar dag vi fick igår med sol och värme, men vid nio på kvällen så kom regnet. De regnade på rätt bra här under natten men nu är det uppehåll men mer skulle de bli under dagen. Var inne och hämtade kräftor som vi beställt igår, givitvis var det tvunget att strula. Men Otto var där så jag fick mina kräftor så tack Otto. Hon som tog beställningen hade slarvat och inte beställt. Men nu så ligger de fem kilo kräftor i frysen och väntar på att det ska bli oktober så dom får bli uppätna. Var en sväng på apoteket och banken, även Östenssons hanns med också. När jag var i stan så fick vi besök hemma av min mamma, så hon var gullig och rullade köttbullar som vi åt till middag. Så gott det var med mammas köttbullar blir allt för sällan. Men nästa vecka får hon komma hit och göra sin fiskgryta och det ser vi framemot. 

Eftermiddagen var lugn men på kvällen så gick Nisse och jag en rejäl promenad, så skönt det känns efter när man varit duktig. Blir en sväng ikväll också även om det regnar för nu har vi köpt ordentliga regnkläder så då kan vi inte skylla på att det regnar. Linda tog bilen och åkte in till stan med en kompis för att sola och bara vara i stan. Så det var meningen att hon skulle vara kvar till nio och ta med sig Alex hem efter hennes träning. Men det vart för många timmar så hon kom hem istället så följde hon med mig in senare. 

Ha en bra dag.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0