Din IP

Näe jag är inte bitter

Den 11 Juli 2010 e3fter kl 12.00 vi befann oss i karlskrona så ringde min telefon. Och i mitt öra presenteade sig någon som Lasse. Denna lasse var ingen annan än den dom kallar Ledkungen. Han ringer till mig och frågar om jag inte tycker om honom på något sätt, Eftersom jag är en beskedlig kille så undrar jag vad han menar med det frågan blir ju i det närmaste omöjlig att svara på, då han fortsätter tjata blir min fru till sist förbannad och ber honom att hålla sig på sin kant. Då ber han att få prata med henne vilket han fick förstås, till hanne sägewr han att hon måste må dåligt varför vet jag inte. Han ber sedan att få prata med mig igen och förklarar för mig vilken toffelhjälte jag är vilket dom som käner mig nog inte skulle kalla mig så jag skrattar bara åt honom så givetvis så förklarar han även för mig hur dåligt jag mår sedan så kommer första hotet att tog jag inte bort min gästbok så skulle jag polisanmälas en vecka fick jag på mig, riktigt storsint. Vi hade lite meningsskiljaktigheter sedan lade vi på. Men Lasse kan nog återge exact förden som är nyfiken. Lite senare pratade jag med min gode vän Jonny dit hade han också ringt även pratat med hans dotter och fru mm. Senare på eftermiddagen ringde jag tillbaks till Lasse och vid detta samtal framgick att han spelat in samtalen troligen båda antagligen för att öva utpressning för att jag skulle stänga min gästbok vilket jag senare gjorde. Frågan är är det olagligt att spela in samtal med baktanke att hota med polisanmälan senare om man inte gör som folk säger, eller är det ganska oetiskt att använda intet anande människor trigga dom att bli arga för att kanske klippa bort ett par ord och få det hela att likna något helt annat för, kanske är det som lasse sa till mig att jag var en hal en kanske är det han som är den hala för han verkar inte sky några medel för att sälja lampor........och nästa gång du ringer Lasse då spelar jag med in vårat samtal.

Grefven
E & H ni roar mig fast nu vet jag varför
Ha de

Kommentarer
Postat av: Robert

Ja, man får spela in ett samtal men man BÖR, eftersom det hör till god ton och uppfostran, tala om det för sin samtalspartner.

Sedan är inte lagen riktigt uppdaterad för nya medier. Ett samtal får INTE spelas in digitalt(?) Däremot finns det inga problem med att föra över sin analoga inspelning till ett digitalt media.



Skall det inspelade materialet användas som bevis någonstans, så får det givetvis inte vara manipulerat på något vis. Något som är väldigt lätt att konstatera i ett ljudlabb.



Så att LED-pungen spelar in sin konversation med Dig och Jonny, er ovetandes, visar bara en än gång vilken otrevlig människa han är. Bara en riktigt störd person skulle sitta och bua på sina klubbkamrater på ett årsmöte eller spela in ett privat samtal med presumtiva kunder.

2010-08-20 @ 07:14:59
Postat av: grefven

Tack Robert för hur det ligger till. Verkar som att inga medel ska skys varken mot motståndare till husbilsklubbar eller folk med annan åsikt. Bua på klubbmöte när folk ska göra sin talan hörd talar som du säger mest för hur otreclig och sympatilös människa han är. Akta er för samtal från den människan fan vet vad för baktankar han har med sina samtal.

2010-08-20 @ 09:22:36
Postat av: Jonny.

Nu vet inte jag om det spelades in något under mitt samtal med Lasse, inget som jag upplystes om i alla fall.



Gjordes det så kan det inte vara lätt att tyda mig ändå, det blev nog en ganska hög ton om inte annat på det samtalet. Är samtalet inspelat så tänker jag polisanmäla det i så fall, buggning är knappast i lagens mening mot privatpersoner lagligt, eller?



Om någon som läser här och blivit anmäld: kontakta gärna mig på: [email protected]

2010-08-20 @ 13:14:35
Postat av: Nyfiken

Vad har du nu luskat fram Grefven, vad är det du fått kännedom om då det gäller E & H? Du skriver att du nu vet vad som glädjer dig..........låt höra.

Fylleskvaller igen....?

2010-08-20 @ 13:45:50
Postat av: grefven

Förstår inte varför jag ska berätta vad som glädjer mig med E & H. Mina vänner vet varför jag gläds åt detta par. Det stannar här tills jag bestämmer vad jag ska göra av informationen.

2010-08-20 @ 21:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0