Din IP

Snart dags att fara iväg igen.

Imorgon är det dags att packa in sig i h-bilen igen, men vi har väl inte riktigt bestämt vart vi ska än. Men det lutar åt Västervik och stå nere vid hamnen. Men vi får väl räkna med regn antar jag, för bättre väder skulle det ju inte bli förrens nästa vecka.

Ja Alex tyckte att det var pest med kanotläger och det hade regnat hela tiden. Så hon ville hem till sin varma och torra bädd. Dom hade varit på väg och vält kanoten en gång också, det är ju inte lätt första gången. Matlagningen hade gått bra så dom fick mat i magen i allafall. Fick ett sms av henne igår där det stod att hon hade ont i huvudet, axlarna och hennes knölar på fötterna värkte och hon frös, men nu har dom bara en natt kvar. Kan ju bara föreställa mig hur det har varit att sova ute inatt, och de kan inte vara nåt vidare. 

Jag var inne och lämnade dom i Motala igår och dom var ju inte så muntra på vägen hon och Rebecca. Vi var en sväng på Maxi  och ordnade ett par nya gummistövlar åt henne och så köpte hon matsäck också. Efter det så skjutsade jag ner dom till skolan, och när jag lämnade dom så spöregnade det. Men lite roligt fick dom när vi lastade ur bilen. Rebecca skulle ta vatten dunken och lyfter den i handtaget och det gick ju inte så bra. Hon hade bara handtaget i handen, vatten dunken for ner i marken men den höll som tur var. Men då kom det lite skratt från tjejerna i allafall.

Jag fortsatte min färd hem, och när jag kom hem ville Sandra låna bilen. För dom skulle in och handla kläder till Mindy. Mycket fint fick hon igår. Sandra vart borta ett bra tag, för hon följde med min mamma in till min mormor, hon blir ju så glad när hon får besök av dom små. Jag gjorde mat och efter maten vart det en promenad med gubben och vi slapp nästan regnet, dugga bara lite sista sträckan och det kan man stå ut med. Nisse och Linda tog och åkte in på nostalgin i Vadstena, om jag inte har fel så var det sista gången igår. Dom var även en sväng och hjälpte min mamma med kameran och Linda vissade henne lite saker hon kunde göra med datorn. Så igår så hade min mamma julafton och kan tänka mig att det blev en sen natt. Jag hade det skönt hemma med liten egen tid, man behöver det ibland.

Ha en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0