Din IP

Blir det vår i år?

Ja då var det dags igen för mer snö, för mig har det varit tillräckligt ett bra tag nu. Våren känns väldigt avlägsen och man deppar snart ihop på eländet. Igår så låg jag i kräksjuka och det var inget vidare, tar hellre en förkylning. Så kom inte upp förren middagstid igår och det gjorde att jag hade svårt att sova inatt. Men väldans trött imorse när klockan ringde kvart i sex. Och då fick vi börja med att ringa bonden som kom och plogade vägen så Nisse kom ut med lastbilen. Stora vägen var rena rama skridskobanan, rapporteras om många avåkningar på radion och bussar som inte kommer fram.

Själv ska jag ta mig till Ödeshög och hämta ett paket, men lugnar mig till luchtid för då kanske vägarna är bättre. Nisse ska in och köra ett träningspass i dag efter jobbet och inatt ska vi hämta Alex i Motala. Hon är bjuden på 18 årsfest, men ska hämta henne tolv för imorgon har hon match hemma mot Tallen. Skulle åka in till Mamma idag men ska nog hålla mig där i från med tanke på att jag hade kräksjukan igår. Så jag inte smittar ner Lasse för det är det sista han behöver nu. 

Nu ska jag ta skyffeln och gå å skotta upp gångarna som snöat igen inatt. Tänk vad behagligt det är på sommaren. Slipper man ta på sig så mycket kläder och inte behöver man skotta heller. Bara rensning av land och klippning av gräsmatta, men det gör jag hellre än det här eländet.

Ha en bra dag! 


Kommentarer
Postat av: Jonny

Ja ni, ändå har ni fått lida en månad mer än oss. Har inte på dom 22 år vi bott här varit med om något liknande, man får vara glad över den Globala växthuseffekten, 4-5 meter snö är mer än man mäktar



Ganska tyst från miljöfjantarna, nu pratar man hellre utbyggnad av kärnkraft..........hua hua.

2010-02-19 @ 09:14:19
Postat av: Leena

Tycker oxå det får räcka nu, tror det var -87 vi senast hade så här mycket snö men då kom all snö på en och samma dag. Det var totalkaos då och det är det nästan nu med.

Tur jag ska arbeta hela helgen så jag har annat att tänka på än all denna snö. Fast det är klart, det är inte så roligt på jobbet heller just nu, synd att min förskylning inte gett feber för då skulle jag haft en anledning att stanna hemma.

Ha en skön helg även att det ska dimpa ner mer snö.

Kram;)

2010-02-19 @ 10:55:47
URL: http://farmorleena.blogg.se/
Postat av: Freedomtravel

Vi är inte helt säkra på att det blir vår i år, det känns ju lite osäkert, men vi har inte helt tappat hoppet... ännu ;)

2010-02-20 @ 14:37:30
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Åse

Håller med er! det känns rätt så avlägset. Men det sista som överger en är ju hoppet så man får fortsätta att hoppas............

2010-02-20 @ 15:50:38
URL: http://aseaseblogg.se
Postat av: Gunilla Larsson

Ja nu räcker det med snö. Är ju insnöade till och med i stan. Dottern som bor i Hov är fast i Motala sen igår då hon hjälpte en kompis att flytta.Våren känns långt borta.Sen undrar man ju hur det blir när all snö ska smälta bort.Ha det gott. MVH Gunilla

2010-02-20 @ 21:14:40
Postat av: Åse

Ja det är inte lätt inne i stan heller Gunilla, Sandras bil såg man inte igår. Ja inte känns det som våren ska komma till oss i år men vi får hoppas att det är slut på rövarvädret snart.



Ha det bra du med Gunilla och hälsa Rolf.

2010-02-21 @ 10:53:13
URL: http://aseaseblogg.se
Postat av: Mia

Ja,det verkar som våren är väldigt långt bort just nu,läste om 5 an,borde sponsra de stackars flickorna med var sin 5 a, läste Jonnys blogg,

2010-02-22 @ 17:23:23
Postat av: Åse

Håller med dig, bra att du ställer upp.

2010-02-28 @ 01:33:06
URL: http://aseaseblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0