Din IP

Denna förbannade snö

Ja nu var det dags för en Stockholmsresa i Torsdags. Och givetvis skulle det snöa hela natten och vägen dit upp. Normalt så åker vi kl 02 och är hemma vid 2-3 tiden men inte igår, då det var kaos på vägen. Väl uppe på motor vägen vid Mantorp så konstaterar jag att ca 80 går det nog att hålla, vid Norrköping slår halkan till så det är bara att sänka farten så uppför kolmårdabacken slirar lastbilen konstant så halt är det och vad hander då. Jo då kommer en sk förbannad utlänning och bara svischar förbi i minst 90 knyck vid sidan av oss, måste säga att jag är förvånad att dom inte åker av mer än dom gör de utländska chaufförerna för dom har fan inget ägg mellan gaspedalen när det är halt då är det ägget nertrampat i golvet så fall. När vi närmar oss Nyköping så blir trafiken tätare och till slut ligger vi alla i ett pärlband i 70 km, förutom då dom utlänska som hela tiden ligger på omkörning i fullt ös så det kan jag bara säga det är konstigt att inte fler olyckor händer med utländska åkare för dom verkar inte förstå detta med halkan ........Så bär det hemmåt och inga konstigheter med det släppte av min kompis som åkte med i Vadstena in på Östensson och handla några saker till hemmet och så sista milen hem och ska svänga in hemma..........

Ja ha vad snö här var då, men jag tänker att det är ju en lastbil så den tar sig fram. Så jag tar sats och smack där satt jag 2 meter in i drivan gick ju inte så bra detta, står och gungar ett par gånger och försöker ta mig loss vilket jag gör fast ända vägen då är rätt fram som jag kan köra, då bilen vridit sig så att backa dän är inget alternativ. Då kommer en kompis som röjer snö en jävla bra kompis faktiskt Magnus heter han och undrar vad jag gör. Så han säger att ska åka hem och hämta sin teleskoplastare och ett par sling så ska vi dra dän lastbilen.Vi fick ju prova och dra ett par gånger åt olika håll då vi höll på att få ner bilen i diket men sedan så redde det upp sig. Med facit i hand så hade jag nog aldrig kommit upp till där jag bor ändå då det var väldiga snömängder på vägen 




Ni kan ju se hur närma stolpen jag är, man ser avtrycken efter hjulen

Nu kanske ni kan bilda er en liten uppfattning hur mycket snö vi har fått jag säger som Jonny hua......

 Då tackar jag för mig .// Grefven


Kommentarer
Postat av: Marie

ja man tror ju att en lastbil skall kunna ta sig fram, men inte...



Tur att resan till Tokholm gick bra och att inget hände på vägen...



Massa kramar..

2010-01-29 @ 20:50:56
URL: http://zupermom.bloggplatsen.se
Postat av: Lotta

Det räcker med snö nu, kylan ska vi inte tala om....

Curre älskar det här, men inte jag. Visst om allt blir upp plogat och det är är runt -5 och sol då kan även jag njuta av det vita landskapet.

Kram på er snöguubar och gummor.

2010-01-30 @ 00:49:29
URL: http://anncharlottehogbom.blogg.se/
Postat av: Jonny

Vi åkte nog hem i rätt tid ialla fall. Hade vi varit kvar en vecka till söderut så hade vi fått tagit oss hem i detta väder, hua. Just nu -16 ute och solen på väg upp. Kan bli en vacker dag men kall. Tack för senast Grefven & Grevinnan, hälsa dom övriga.

2010-01-30 @ 08:36:50
Postat av: Calle

Just nu 18,6 grader kallt, men solen har gått upp så det blir nog varmare. Som vanligt när kylan slår till, så lägger värmefläkten i bilen av......

Jag vill ha sommar NU...

2010-01-30 @ 09:44:07
Postat av: Leena

Här har vi snö till förbannelse, säkert kommit över en meter sammanlagt. Snöhögarna är enorma.

Känns riktigt tröstlöst, när ska all detta försvinna:( Och mer ska det komma i veckan:(

Men men vi har i alla fall sommar i vårat garage, det är ialla fall något;););)

2010-01-30 @ 22:29:46
Postat av: Leena

Välkommen och tyck till om min nya bloggsida. Har fixat till den så den känns mer min nu med hjälp av dottern.

Ha det gott;)

2010-02-06 @ 15:12:27
URL: http://farmorleena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0