Din IP

Oväder igen!

Ska vintern aldrig ta slut,nu är det kallare igen och ett nytt oväder är på gång.Nu får det gärna gå åt andra hållet, vill ju ha det varmare nu.Idag ska jag in och träna vid niotiden med Sandra.Ska bli skönt för efter fredagsträning hade jag ingen träningsvärk...

Igår så fyllde jag år och är nöjd med alla paket..Men det var inte lätt att hissa flaggan igår men jag gav mig inte så upp kom den.Linan hade frusit fast i flaggstången och när man drog loss den så ramlade det ner is.Och så fick man pulsa fram i massor av snö innan man var framme vid stången..Plockade och gjorde det vanliga igår, ordnade lite mat tills Nisse kom hem.Kassler sås och potatis, på kvällen vart det pastagratäng när alla tjejerna med respektive kom hem.Fick mycket pastagratäng över så då har man mat mitt på dagen idag..

Alex ringde hem från skolan igår och berättade att hon inte fick nån skolmat för kortet var spärrat för vi inte hade betalt.Hon fick ingen mat i förgår heller på grund av det här.Men nu är det ju så att vi har betalt, så jag ringde upp Vadstena kommun och dom säger att det är grönt och att hon ska få mat.Så jag ringde Motala kommun och dom svarar att dom inte har fått några listor ifrån Vadstena. Man tycker ju att samarbetet kunde vara lite bättre och det bästa vore ju om man fick betala direkt till Motala.Det blir ju lång dag för Alex utan mat och igår så hade hon ju inga pengar med sig så hon kunde köpa en macka.Så idag har jag skickat med henne matpengar så hon får något i magen i fall inte dom reder ut det här.Men lärarna tyckte vi skulle se till att få ersättning eftersom vi har betalt, nu blir det ju dubbel betalning av mat.Får hoppas dom reder ut det här idag för det har dom lovat..

Linda praktiserar på Pm högstadieskolan i Vadstena.Hon är i cafeterian i skolan och trivs jättebra.Hon ska vara där i fyra veckor.Så var hon på korpen igår på möte.Hon ska ha en barngrupp i gymnastik ihop med Simone.Så dom träffade hon som haft barna förrut men som är mammaledig nu.Så om två veckor kör dom igång...

Nisse var iväg igår och fick massage ska nog ta och ordna en tid till mig också.Känner att jag skulle behöva mjuka upp nacken lite och få igång blodcirkulationen lite.Kan ju säga att vädret som är nu är ju inte det bästa för mig.Det här har varit en jobbig vinter med mycket värk så jag hoppas det blir varmare snart... 

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0