Din IP

Hemma igen!

Igår tog jag h-bilen ut till Vättervika där Jonny och Lotta redan var. Första gången som jag tog h-bilen själv och åkte iväg, dock inte så långt men det är ju en början. Nisse jobbade så han kom en sväng på kvällen. Jonny var snäll och hjälpte mig att parkera upp den så tog han ut markisen och förankrade den väl åt mig så kopllade han in strömen också. När jag kom dit så var Sandra där med sin kompis Carro och deras små liv. 

Vi åt gott och Lotta bjöd på ett gott vin så det blir att köpa det när vi åker iväg på fredag nu. På kvälllen var det fullt hus för Sandra och Mårten å lilla Mindy kom ut en sväng till och Nisse var också där och han hade med sig lilla Linus som skullle vara med hos mig. Kvällen var trevlig som den alltid är med Jonny och Lotta, och kvällen vart sen. Pratade tidigt med Nisse på morgonen sen somnade jag om tills klockan var 09.30 och då var det dags att gå upp. På med kaffe och sedan en promenad med Linus så kom Jonny och fick lite kaffe. Sandra och Mindy dök upp och gjorde oss sällskap under några timmar. Lotta kom in med frukost bricka till min h-bil, hon är för god den kvinnan.

Jag åkte hem på eftermiddagen för jag var tvungen att ordna lite för morgondagen. Men Nisse och jag åkte in till Vadstena på kvällen för vi skulle gå på nostalgin med Jonny och Lotta. Dom var duktiga och gick från Vättervika och in till stan, bra gjort med tanke på att det regnade. Vi plockade upp dom i hamnen och tyvärr så regnade nostalgin bort, bara några som trotsade regnet och kom med sina fina gamla bilar. Men vi åkte till raststugan och tog oss en fika, ja det var bara jag som tog kaffe och en köttbullssmörgås och en kaka. Dom andra tog glass så där vart vi kvar en stund. Sen åkte vi runt lite i Vadstena innan vi åkte ut till Vättervika igen. Vi följde med in en sväng och fick lite kaffe av Lotta sen var det dags för oss att åka hem. Vi plockade upp Alex hemma hos Sandra för hon skulle med hem idag.

Sov gott alla trevliga.... 


Kommentarer
Postat av: Jonny.

Visst har det varit trevligt som vanligt men regnar det ofta i trakten av Vadstena? Vi är JU vana vid sol och gastkramande värme när vi är ute med H-bilen.



Ja det är vad vi önskar i alla fall. Sen vi köpte denna simpla vinterbil så har det endast varit regn, regn och åter regn, varm är den....på insidan men fan så kall på utsidan ;-)



Syns i Trosa till helgen, dock utan H-bilen.

2010-06-10 @ 07:53:43
Postat av: Anonym

Vi kan ha fint väder här också, får väl se om det lättar på framåt eftermiddagen. Men tror inte vädret skulle vara så bra i helgen heller.



Ses i Trosa.

2010-06-10 @ 09:11:03
Postat av: Lotta

Tack för trevligt sällskap och skjutsen tillbaka till campingen. Vad tror du jag ser utanför fönstret här hemma?

Jo, en sol som skiner, imorgon är det jobbardags igen...

2010-06-10 @ 13:51:57
Postat av: Åse

Ja du! solen sken en stund här med och då var jag bara tvungen och ringa å fråga om ni lämnat Vadstena. Men strax efter jag pratat med dig så hade den gått i moln....

2010-06-10 @ 23:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0