Din IP

Lördag.

Igår var det Lindas dag med student här hemma, och hon sov hos syster Jennifer i tordags så slapp hon att ge sig av så tidigt här hemifrån i går morse. Dom skulle äta champangnefrukost på Bella Notte i Motala 07.15. Och det hade varit trevligt. Här hemma pysslade jag och Alex med det sista och Nisse jobbade några timmar sen kom han hem och gjorde sig iordning för studenten i Motala. När vi kom fram till Platen i Motala så var Jennifer, Sandra, Mormor och Mindy där, lätt med parkering är det ju aldrig såna här dagar. Men Jennifers nya lägenhet ligger ju inte så längt från skolan så vi ställde bilen där. Klockan tolv så sprang dom ut och det tar ju en stund eftersom dom släpper en klass i taget. Men äntligen så var det Lindas tur och Alex å Jennifer gick fram med plaket med Linda på bilden så hon skulle hitta oss. Till slut fick dom tag i henne och det vart att hänga blommor om halsen på henne och kramar och puss på kinden. Sen var det dags att bege sig in till stan, Linda och alla andra tågade med musik ner till stan där dom klev på traktorerna. Kan ju säga att det lätt blir lite kaos med alla traktorer och stadsbussar som ska samsas, undrar just hur många av studenterna som var med på kvällen senare sen. En del såg ut att ha fått lite för mycket innanför västen så att säga. Vi åkte lite tidigare än dom andra så kunde vi börja att värma maten hemma så allt var färdigt när dom kom. Nu fick dom vänta lite i allafall men under tiden så öppnade Linda paket. Av  oss fick hon en ny mobiltelefon, passade utmärkt eftersom hon hade tappat sin under studentveckan. Så vart det att äta och fika och efter det så började gästerna att dra sig. Linda åkte med sin syster och även sov hon över där. För hon skulle på  Harrys och festa loss på kvällen och Alex åkte också med Jennifer in till Vadstena där hon skullle var. Hon skulle sova hos sin kompis Sofie och där är hon kvar idag med.

Nisse och jag packade in oss i h-bilen och åkte ner till Gränna där vi var i natt. När vi kom ner så gick vi ner till hamnen och tog oss en glass och det smakade denna underbara kväll. När vi kom tillbaka till h-bilen så satt vi en stund utanför och sen gick vi in. Jag satte mig å gjorde korsord och Nisse la sig. Kan ju säga att efter dagen så var vi rätt så trötta. Jag klarade inte att göra korsordet färdigt utan jag tittade på yeven istället. Trodde jag att jag gjorde! Nisse väckte mig och tyckte jag kunde gå och lägga mig istället. Gud så skönt jag somnade framför teven.

Vi vaknade kl tio och då kan man ju inte säga att det är morgon direkt utan mer förmiddag. Vart att äta frukosten ute plocka lite sen åkte vi vidare. Vi skulle till Tranås och Hättebadet för att äta lite mat, och det smakade bra. Sen återstod bara hemfärden.

När vi hade varit hemma några timmar så kom Sandra och lämnade Mindy. Vi är barnvakt åt den lilla tills imorgon och hon har sovit sen nio nu. Sandra skulle ut med en kompis och åka lite crusing i Skänninge sen efter vart det MC-Donalds, och Mårten var ute i Motala med lagkamraterna i fotbollen. Så dom kommer någongång under dagen imorgon och hämtar Mindy. Jennifer och Per var och hämtade madraserna som dom förvarade här. Tidigare på dagen så var dom och tittade på tapeter men har inte hittat nåt som passar än.

I morgon så blir det att ta det lugnt och plocka med sånt som man inte hinner att göra när man är ute och åker h-bil. Nu är det nog snart dags att gå och lägga sig så man orkar upp när den lilla vaknar..

God natt på er... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0