Din IP

Då var det vardag igen.

Helgerna flyger bara förbi, men nu är det bara två veckor kvar tills vi ska ut med husbilen. För påsken firar vi i den rullande sommarstugan. Vi skulle ha åkt till Trosa men där har ju staden lagt all sin snö på ställplatserna. Så vi får tänka om, men har inte bestämmt vart vi ska än.

I helgen har det vart mycket handboll, Alex var och spelade i Västerås i lördags. Det vart förlust med 22-24 men dom lyckades att hänga kvar i tvåan. Så ett stort grattis till Damlaget. Själv var jag i Motala och tittade på B-laget som mötte Motala. Tyvärr vart det också förlust där med två bollar men dom hade nog kunnat klarat av dom om inte nerverna gjort sig påminda hos tjejerna. Det var en svajig match där Motala var dom som klarade av det bäst. Och igår så tittade jag på A-flicksmatchen hemma, där dom mötte Nyköping. Där vann i allafall Vadstena och Nyköping fick åka hem med en förlust i stället.

I fredags var det lugnt, var bara inne och hämtade Alex vid nio på kvällen. Hon var på After Work med sina tjejer. På lördags morgonen ringde Sandra och frågade om jag ville följa  med till City Gross för hon skulle handla till smörgåstårtan som dom skulle göra. Och då hörde mamma av sig och ville följa med. Så då gick det några timmar där så vart det en fika också. Sen hem och hämta Linda som skulle på fest i Vadstena och då passade jag på att åka till Sandra för att titta hur det gick för dom. Dom håller på att flytta till det nya stället och det var jättefint där. Kommer bli kanon för dom där med Lilla Mindy. Fin trädgård och altan och stor yta har dom nu. Mamma var där och hjälpte till med Mindy när dom höll på.Sen hem igen och tittade lite på teven så var det dags för Nisse och mig att åka å hämta Linda. Alex sov över hos Linnea när hon kom tillbaka från Västerås, för hon ville till sporthallen och kolla på matcher på söndagen.

På söndags kvällen var vi oss Sandra och Mårten och åt smörgåstårta. För Mårten fyllde 20 år. Jennifer och Per var också där dom kom efter att Jennifer hade slutat att jobba. Linda var bara iväg och hade barngympan sen kom hon med. Jennifer och Per har köpt sig en lägenhet så dom ska flytta i sommar nu. Nisse ska kakla badrummet åt dom för alla dom andra rummen är nyrenoverade, har bara sett lägenheten på bilder när den låg ute till försäljning. Och den var jättefin också. Vilken yta dom kommer få nu, för dom har bara en etta nu. Men istället så bor dom ju väldigt centralt. Nej nu ska jag ta och göra nåt,   har vart dåligt med det i helgen.

Ha en bra dag. 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ojoj, vilken helg. Du bara flänger och far:-) Man blir helt slut bara man läser hur ni åker. Vad kul för barnen att flytta till sina nya boenden. Nu får du lite att göra framöver antar jag, fast att ta hand om sötnosen är ju inget besvär....

2010-03-22 @ 15:35:34
Postat av: Åse

Ja du Lotta den här helgen har jag flängt, men nu är det slut på handbollen så då blir det lite lugnare. Jo både nISSE OCH JAG FÅR NOG HJÄLPA TILL, MEN SOM SAGT TA HAND OM DEN LILLA ÄR JU INGA PROBLEM.

Kram

2010-03-22 @ 17:14:44
URL: http://aseaseblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0