Din IP

Onsdag.

Då sitter man här igen och hoppas att solen ska komma fram idag. Här är det dimmigt ute idag men enligt väderprognosen så skulle det kunna bli fint . Igår var det verkligen en gråväder dag här och regnade med. Bara det inte är snö som kommer ner så är jag nöjd.

Igår så fick min kusin Malin en liten flicka på morgonen, så grattis till dig och Markus så hoppas jag att allt gick bra. Tjejer är inget den här släkten har brist på, verkar som vi bara kan producera tjejer. Började morgonen igår med att skjutsa Alex till bussen i Rogslösa, blir väl det idag med. Dom har ju så mycket att styra med på morgonen tjejerna. Håret ska ligga rätt och sminket ska på sen har vi det där med kläder också. Det är inte lätt att vara tonåring. Idag ska hon bjuda barna på glass för imorgon så gör hon sista dagen på praktiken, men hon trivs så bra så hon tycker det ska bli tråkigt. Linda har jag hemma idag dom hade bara en lektion så hon stannar hemma och gör svenska som hon hade läxor i. I och med att vi inte har bussar hemma så behöver hon inte åka in för en lektion utan kan plugga hemma istället. Själv ska jag ta en städdag idag, vart inte så mycket gjort i helgen hemma, var bara ute  och for. Så är det ingen träning ikväll så då får man vara hemma, skönt det också.

Igår så skjutsade jag in Linda på förmiddagen, hon började inte förren halvett och då blir det lite väl tidigt att ge sig iväg klockan halvsju. Här har vi nackdelen med att det inte finns bussar som förr. Passade på att handla lite när jag ändå var i stan. Igår var Tomas L och hämtade elverket som vi ska ha i husbilen, han ska göra en platta som allt sitter på. Ska bli skönt att få ett elverk på bilen för det behöver vi. Nisse var ute och skottade igår eftermiddag för dom skulle komma med disel, och vi har tanken i ett litet hus och där var det stora vallar utanför dörren. Så tankade han mersan så nu är det bara att tuta och köra igen. Vid åtta åkte jag in till Sandra och tog en fika med gott fikabröd till. Mårten hade precis kommit hem från jobbet, han och Per hade jobbat över. Dom började igår morse vid halvsju så körde dom på till åtta på kvällen..Så trött var han men idag börjar han inte förrens klockan tre. Bara Per som kör igång klockan halvsju idag på morgonen, så kan tänka mig att han är seg idag. Mindy är bara för goer, nu har hon börjat att klappa händerna och så vinkar hon till allt och alla. Så har hon kommit på att hon har en mage som hon klappar och petar på. Älskar när man petar på magen och säger pip, då skrattar hon så härligt. Snart så har hon nog kommit igång med att krypa, nu står hon på alla fyra och vill iväg..Hämtade Alex till halvtio och lämnade pengar till henne som hon skulle lämna in, dom har sålt trisslotter så dom får lite pengar i kassan. 

Ha en bra dag.  

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej på dig. Fina bilder som vanligt på lilltjejen:-)

Det är full fart hos er som vanligt. Själv vaknade jag före 7 idag, somnade 21.30. Så en årets första morgonrunda med Curre är just avklarad. Under kylan och halkan, har det inte blivit mycket med det. Ska nu försöka ta upp det igen och försöka att inte lägga mer kilon på kroppen, räcker med de som redan finns.

2010-03-24 @ 08:32:37
Postat av: Åse

Vad roligt att du tycker om bilderna, det är inte svårt att ta kort på den lilla linslusen. Värst vad du var morgonpigg idag då, fast det är skönt att komma upp på morgonen. Ja du det är skönt när man kan börja att gå ute igen. Nu är det bara att det är så skitigt. Håller med dig att det räcker med dom kilon man har, men du är ju smal och behöver inte tänka på det tycker jag.



Kram på dig.

2010-03-24 @ 08:59:40
URL: http://aseaseblogg.se
Postat av: Leena

Söt som en prinsessbakalse är hon din lilltjej

Vänta du Åse, snart kommer lilltjejen fara omkring som ett yrväder, då är det inte lätt att få dem att fastna på kort. Kan bara säga att de blir bara goare och goare ju äldre de blir.......när jag tänker på min lilla gosing får jag nästan ont i magen av längtan efter han;)



Snart er tur att ta en tur:):)

2010-03-24 @ 21:41:17
URL: http://farmorleena.blogg.se/
Postat av: Åse

Ja jag kan tänka mig att det blir fart på dom sen. Men vad fort man glömer från när änns egna var små. Så kan tänka mig att korttagningen blir lidandes sen. Fast det är ju så roligt när det händer så mycket med dom nu. Ja din lille är så sött med, såg bilder i din blogg på honom. Man är verkligen rik när man har fått barnbarn.



Kram på dig

2010-03-25 @ 06:20:47
URL: http://aseaseblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0