Din IP

Tisdag.

Idag var det kallt ute, men nu så tittar solen fram. Så förhoppningsvis får vi en fin dag. Så vill jag säga grattis till min moster Maggan som fyller år idag. Själv ska jag plocka lite och se till så tjejerna får fram kläder som dom ska ha på sig senare. För idag kl två så har vi begravning för min mammas sambo. Tänker på dig mamma och vi finns om det är nåt. Och i kväll har Alex match hemma. Dom ska möta Tallen och matchen är viktig så jag hoppas att dom tar två poäng. Och att dom verkligen klarar att ligga kvar i Div 2. Så kom till sporthallen och heja fram tjejerna, matchstart kl åtta.

I går var det en trög dag, var så trött hela dagen. Tycker nu när vi har ljusare och även sol så borde man inte vara trött. Så det vart inte mycket gjort här hemma, bara det nödvändigaste. Nisse var inne på eftermiddagen och tränade med Sandra, moster Jennifer var barnvakt åt Mindy sen kom Linda dit också. Jennifer åkte till Motala med Sandra och Mårten för Sandra skulle hitta en jumper som hon ska ha idag. Linda åkte med Nisse hem och Alex hade teori på körskolan och efter det så var hon på träning. Jag åkte in till Sandra och Mårten och tog en fika innan Alex träning var färdig. Vart lite förvånad när jag kom in till Sandra och parkerade bilen, för jag tyckte det gick två poliser med en hund. Men tänkte att jag bara inbillade mig så jag sa inget till Sandra om det. Precis innan jag skulle åka från dom så sitter Sandra vid datorn och säger att det varit väpnat rån på Mimma. Och då gick det upp ett ljus för mig vad jag sett innan. Ibland ser man det man ser. Så när jag åkte till sporthallen så var det gott om polisbilar och avspärrat vid affären. Lite olustig känsla får man när sånt här händer i lilla Vadstena. Alex visste redan vad som hänt när hon kom ut telefoner och sms gick varma  och många föräldrar var och hämtade sina barn igår. Jag skjutsade hem Alex kompis Rebecca som inte ville gå själv hem, och det förstår jag. Givitvis så glömmde jag Alex väska hos Sandra å var tvungen att åka dit igen, hon bor ganska närma affären där rånet ägde rum. Så ni kan ju tänka er att jag var snabb när jag hoppade in och hämmtade väskan.

Idag blir det lätt mat här hemma, kräm och mjölk får bli nåt efter begravning. Nu innan har man ingen matlust, kanske man inte har efter heller. Men måste få i Alex nåt efter som hon ska spela.

Ha en bra dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0