Din IP

Två dagar kvar.

Snart så får vi också packa in oss i husbilen å åka bort, ska bli så skönt med lite husbilsliv igen. Här hemma så är det molnigt i dag men det skulle nog bli sol i dag om man ska tro dom som spår väder. I söndags så fick vi besök som överaskade oss men glada vart vi för det var längesen vi träffade dom. Vi tog en sväng med våran husbil för att köra lite med den när den har stått så länge .   Så det vart en varv runt Borghamn, när vi närmar oss hamnen här nere så säger Nisse att det ligger en husbil efter oss. Så jag titta i sidospegeln och ser att det är en Kabe och genast börjar det snurra i huvudet att det var nog våra kära vänner Jonny och Lotta. Så vi svängde ner till hamnen och den bilen körde upp mot Omberg så vi trodde att vi hade fel, men vi skulle försöka att se bakstammen på bilen för att se om det satt ett hundhuvud på den. Men Jonny var smart och förstod vad det var vi letade efter så han var snabb att vända så vi inte skulle se, men visst var det dom. Så dom följde med hem och tog en fika och dom hade med sig en jättegod tårta. Så beslutade dom att vara kvar tills igår så Lotta följde med mig in till Vadstena och hämtade Linda som hade haft barngympan i stan. Så söndagskvällen vart sen och trött som tusan var man på morgonen, men vad gör det när man har trevligt sällskap som det var allt för länge sen vi träffade.

Nisse åkte och jobbade på morgonen igår och jag fick frukost gäster så vart det en fika med resten av tårten innan dom for vidare. Själv plockade jag hemma och storstädade i badrummet så skönt när det var färdigt. Och då vart det en sväng till stan där jag var och beställde ett koppel till Jonnys och Lottas hund, ska hämta det på onsdag.Nisse var inne och tränade med Mårten, Sandra skulle också ha tränat men mådde inte bra så hon hoppade över det. 

Idag ska jag åka in till Sandra och hämta Mindy gumman som ska vara oss mormor några timmar när Sandra kör min mamma till röntgen i Motala. Så mysigt att få ha den lilla själv så det ser jag framemot. Senare på eftermiddagen så blir det att följa med Nisse till Motala för han ska få massage, så jag passar på att gå upp till min mormor och hälsar på då.Sandra och Mårten skulle låna en bil av oss idag, för dom ska köra över sängarna till nya lägenheten. För idag så flyttar dom in helt så skönt för dom. Linda ska lösa nytt busskort idag och jag vet inte hur många hon har slarvat bort redan. Men hon behöver ett så det är bara att betala och se glad ut, nån som har tips på vad jag ska göra för att hon ska lyckas att behålla dom.

Ha en bra dag. 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Säg åt henne att stoppa dem i plastficka som hon sätte med en kedja i väskan, har hon inte väskan så har hon inget busskort. Jag har mitt passerkort sitter i ett flexisnöre med hängselknäppning i arbetarväskan, annars skulle jag aldrig kunna komma ihåg i vilken jacka jag har det.

2010-03-30 @ 08:40:05
Postat av: Åse

Smart Lotta! det ska jag göra så slipper vi onödiga utgifter. Men då lyckas hon väl med att slarva bort väskan eller nåt.

2010-03-30 @ 08:47:20
URL: http://aseaseblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0