Din IP

Onsdag.

Idag har det varit varmt här och gott om mygger på handbollsträningen också. Svettigt var det för tjejerna idag när det var varmt och mycket vatten går det åt. Första träningen som det är varmt sen dom började att träna ute, men nu har dom bara två dagar nästa vecka också så är det dags för Hallsberg.

Igår så var Jennifer och Sandra å lilla Mindy här, dom hjälpte till att rensa landen och jag plockade inne. Jennifer och Linda tvättade av Camaron för Linda hade den till skolan idag. Så lagade Linda mat med hjälp från Jennifer och det smakade gott..Skönt att bara få sätta sig och äta utan att ha lagat den själv. Tjejerna var kvar hela dagen, så mysigt att ha dom hemma och lilla Mindy förgyller tillvaron. Ni sse kom hem och vände för han skulle köra in fyrkantens möbler till uteserveringen, bra för då löste det sig vad vi skulle ha till kvällsmat. Själv började jag att klippa gräset men hann inte allt färdigt utan fortsatte idag. Och på kvällen for jag in och hämtade Alex som hade tränat passade även på att handla. 

Idag fick jag en hel del gjort innan jag skulle vara inne och klippa å färga håret. Efter det åkte jag till Sandra som hade Linus hos sig, så tack för hjälpen så köpte jag med mig fikabröd. Så Mindy fick sin första egna kanelbulle idag och mumsade så pass. Sen hem och tvätta lite utmärkt torkväder ute idag, så det hann att bli tre maskiner. Och våra grannar från Stockholm har varit här idag och haft trädgårds arbete, men nu har dom åkt hem igen. Nisse har körning så han åkte strax efter fyra idag så han vara nästan bara hemma och vände. Så kommer han hem imorgon eftermiddag... Och jag var inne på träningen för att inkassera lite pengar, för jag ska handla hamburgare och bröd och lite smått å gott som dom har nästa vecka i Hallsberg på fredagen till kvällsmat. På träningen fick jag en otäck bild av Nisse, en olycka som hade nyligen inträffat. En lastbil hade kört rätt över en personbil med släp så låg det en bil i diket också. Men som tur var kunde han som fick sin bil under lastbilen kliva ut oskadad, där kan man prata om änglavakt. Tog med mig Sandra hem efter träningen för hon skulle låna mersan, för hon ska på möhippa imorgon för en kompis. Och Mårten har fotbollsträning   i Vallerstad så han måste ha sin bil. 

Imorgon ska jag in med husbilen till Glas-Olle i vadstena, åtgärda två stenskott som vi fick i helgen. Dom är små men lika bra att ta det nu innan det spricker upp. Förra året så bytte vi hela rutan men det gick på försäkringen men det vart dyrt ändå. Så det blir första gången som jag kör hus-bilen helt själv, men det ska nog gå bra det med. Och på kvällen så är det träning för Alex, och Linda ska åka med skolan till Göteborg så det blir att skjutsa upp henne till  stora vägen strax efter sex...

Ha en bra dag i morgon.........
 

Kommentarer
Postat av: Leena

Kan säga att dagen i dag var seg, gjorde inte många knop och gick hem en timme tidigare, bäst att passa på medans det är lugnt annars kan risken va att man får vara på över tid.

Nu ska husbilen packas och vi tar en tur, kommer hem på söndag.

Få en skön helg och hoppas är med oss. just nu strålande sol och VARMT;)

2010-05-20 @ 12:31:14
URL: http://farmorleena.blogg.se/
Postat av: Åse

Här så åskar det och spö regnar. Vi ska också iväg i helgen till Forsvik med Marie och Robert.

Ha en bra helg så hoppas vi att solen vill lysa på oss.

2010-05-20 @ 12:53:36
URL: http://aseaseblogg.se
Postat av: Lotta

Här lyser solen, men som i ett litet dis. Lite lagom sådär :-)

2010-05-20 @ 15:01:33
Postat av: Åse

Vänta du bara! så var det hos oss igår och kanonvarmt och fuktigt. Men idag har det åskat över två timmar här nu, rejäla blixtrar och dunder... Så kanske att ni får känna av det ni med.

2010-05-20 @ 18:10:20
URL: http://aseaseblogg.se
Postat av: Jonny.

2010-05-21 @ 01:13:26
Postat av: Jonny.

Vilken tur han hade i personbilen att det var en SCANIA som försökte köra ÖVER honom. Hade det varit en VOLVO så hade jag troligen krockat med personbilen i Kalix? SCANIA 730 HK, hahah,vilken saga.......Åse, nisse vet vad jag menar, kram.

2010-05-21 @ 01:17:47
Postat av: Jonny.

Vilken tur han hade i personbilen att det var en SCANIA som försökte köra ÖVER honom. Hade det varit en VOLVO så hade jag troligen krockat med personbilen i Kalix? SCANIA 730 HK, hahah,vilken saga.......Åse, nisse vet vad jag menar, kram.

2010-05-21 @ 01:18:01
Postat av: Jonny.

Vilken tur han hade i personbilen att det var en SCANIA som försökte köra ÖVER honom. Hade det varit en VOLVO så hade jag troligen krockat med personbilen i Kalix? SCANIA 730 HK, hahah,vilken saga.......Åse, nisse vet vad jag menar, kram.

2010-05-21 @ 01:18:19
Postat av: Åse

Ja får fråga Nisse då. Välkommen hem efter dina dagar på jobbet, måste varit skönt att komma hem. Skönt för Lotta att ha dig hemma igen.

Kram

2010-05-21 @ 06:23:20
URL: http://aseaseblogg.se
Postat av: Jonny.

Oj vad många inlägg det blev igår....måste varit fel på datorn??

Tisdag så flyger jag tillbaks till Luleå/Tornio för jobb i sex nya dagar, puh.

2010-05-21 @ 16:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0