Din IP

Har jag sagt att jag hatar denna årstid.

Då var det tisdag och veckorna rullar på fort. Får hoppas att det fortsätter så och våren kommer snart. Men kan tänka mig att det går fort fram till jul så segar det sen.

 I helgen har vi varit hemma och det var faktiskt riktigt skönt. Men mycket gjort har jag inte fått gjort. Men Nisse har lagat två bilar den enna gick smidigt men den andra var det tvunget att krångla. Mårten köpte saker till den när dom var i Linköping och det visade  sig vara fel senare när sakerna skulle på plats. fredagen  var en lugn  hemmakväll bara Alex som var i väg, men hon sov hos en kompis så vi behövde inte hämta henne på natten. Lördagen gick vi upp skapligt och åt frukost. Sen tog jag en promenad i duggregnet, gick sträckan jag gjorde veckan innan med Jonny och Lotta. Och det var skönt trots regnet. Sen hem och fixa till sig så var det dags att åka in och titta på handboll, Alex spelade inte för hon är fortfarande skadad men hoppas hon är i gång om några veckor nu. Matchen vanns av Vadstena och Lindesberg fick åka hem som förlorare. Efter matchen vart det en sväng till Östenssons och sen hem och slänga i hop lite sallad. Mårten och Sandra skjutsade in Linda till Vadstena för hon skulle på fest i Motala och avsluta kvällen på City Bowl. Jennifer var snäll och hämtade henne på natten och så sov hon över där. 

På söndagen gick vi upp skapligt också, för vi skulle till Linköping och byta delarna som var fel. Så vart det en sväng på Ikea också. Lite handlat vart det med, efter det så åkte vi till Motala och Jennifer å Per. Jennifer hade gjort hemmagjord pizza som var så god. Vi vart kvar där  ett ett tag och så fick vi med oss Linda hem som hade haft det jätteskoj på lördagskvällen. Väl hemma så fortsatte Nisse med bilen och jag plockade lite inne, sen var det dags att åka in till Vadstena för att titta på lite handboll igen. Och givetvis en fika med både Anna och Birgitta. Trodde det skulle bli en lätt match för våra tjejer men det visade sig fel. NKIK kom med äldre spelare    som spelat i A-laget och helt klart så vann dom på rutinen dom hade. Så var den helgen gjord och mycket handboll vart det och det gillar man.

I går var det en seg dag tror inte jag var människa på hela dagen. Sandra och Mindy åkte hem till Carro och lilla Fanny, och efter Mårten slutade så for dom in till Linköping för Mårten skulle ha en ny telefon. Telefonen han skulle ha får han om två veckor, men Sandra fick en ny så hon var nöjd. Lilla Mindy fick ett par nya byxor vilken liten modeslav hon är den lilla. Linda var inne i Vadstena för att simma med Simone, så duktiga dom två har blivit. På kvällen var det dags för Vadstena och träning för Alex. För igår så började hon att träna lite bredvid, men känner av nacken fortfarande men samtidigt tyckte hon det var skönt att vara i gång. Humöret blir bättre på den tjejen om hon får träna. För dom andra spelarna så var det fys som fick göras och helt klart så var jag impad av Sara som var den äldsta spelaren i går. Vilken kondition hon har syndes knappt på henne och dom yngre nästan knäade av träningen..

Ha en bra dag... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0