Din IP

Snart kommer Jennifer på besök.

 Kyligt och mörkt är det ute, dags att vänja sig med det. För så här kommer det vara i många månader nu. Men Jennifer kom precis nu och lyser upp min tillvaro. Och i kväll så blir det att åka in och titta när Alex har internmatch mot A-flick. 

I går så gick dan rätt fort, skjutsade in Alex på morgonen och köpte lokaltidningen. Sandra och Mindy åkte till Jenny i Motala och kom inte hem förrens efter fyra, så då fick jag en hel del gjort när jag var själv hemma. Så ringde Alex och ville bli hämtad men kännde att hon fick vänta tills far åkte i genom stan. Men min mamma var snäll och erbjöd sig att skjutsa hem henne. Så tack för hjälpen och besöket. Tur var ju det för far passerade inte Vadstena förrens efter fyra i går och då hade hon fått vänta länge. Mamma vart kvar en stund på lite kaffe så passade hon på att tvätta bilen också. Men när Alex kommit hem och Linda vaknat till så kom tjatet om mat i gång, så det var bara att sätta i gång. Nisse och Mårten satte i gång i går att klippa ner häcken, var ett tag sen den vart klippt. Riktigt bra teamwork hade dom, Mårten körde med motorsågen och kapade och Nisse körde ner grenarna i kvarnen. Jag skjutsade in Alex till träningen på kvällen och stannade kvar och tittade..

I går så fick dom träna försvar något som jag sa till Alex när vi åkte in att jag trodde dom skulle få göra. Eftersom försvaret hade varit dåligt på lördagen så brukar träningen gå ut på det som behövs. Dom fick ställa upp sig två mot varandra vid målgården, en som försvarar och en som anfaller. Sen fick dom tampas om vem som vann fejden, anfall eller försvar, såg ut  som rena brottningen i bland. Lite smällar fick dom också ta, Alex fick lite blodspill efter en smäll över läppen så nu har hon fin fläskläpp. Men hon börjar att bli van med smällar i ansiktet nu, en hård liten tjej har hon blitt...Ja men det ser bra ut när man tittar på träningen bara att hoppas att det ser lika bra ut mot Stockholmslaget Tyresö i helgen..

Ha en bra dag...  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0