Din IP

Hemmadag.

Än så länge så verkar det som vädret ska bli fint idag med. Och nu blåser det inte så mycket heller.

Igår så körde jag in Alex på morgonen för hon hade sovmorgon. Så skulle hennes mentor från skolan komma och hälsa på Alex på praktik platsen. Och dom var supernöjda med henne och tyckte hon skulle passa till lärare. Så det kanske blir en lite skolfröken av henne. Själv tog jag en rejäl städdag igår, så skönt när man är färdig. Då känner man sig  nöjd med sig själv. Och ett par maskiner tvätt vart det också, tar ju aldrig slut. Mat vart det också men igår så hann jag inte innan karln kom hem, ville få allt det andra färdigt när jag hade ångan uppe. Alex hade med sig Ebba hem igår innan träningen. Oj vad bygget går undan för Nisse nu, nu är det bara väggarna som ska på så är det färdigt. Grannarna har hantverkarna hos sig igen, men vet inte riktigt vad det är dom gör. För igår så satt dom flera timmar på altan och hade det skönt i solen. Undrar just om dom har bra timpeng, för dom är ju själva här för grannarna bor i Stockholm.

Belönade mig själv med att följa med in och titta på träningen igår alltid lika trevligt. Dom körde en bra övning som gick ut på kontring igår. Höger eller vänster nian skjuter mot mål och målvakten ska slänga upp bollen till kontring och de ska kanterna sticka på men en ska försvara och en anfalla. Tyckte det såg bra ut när man satt och tittade, så får hoppas att dom kan kontra sönder Skogås i helgen nu. Men det kan bli en svår nöt att knäcka. Alex fick sig en rejäl smäll på käkbenet igår men när hon suttit en stund så var hon igång igen. Tills nästa smäll kom och då fick hon ett slag rätt över kinden, men hon var inte så snäll själv då för den andra tjejen åkte i backen. Så jag tror Pontus lyckades med det han ville ha fram igår, nämligen lite mer jävlar anamma i både försvar och anfall. Men det ska göra ont att spela handboll och Alex är rätt så härdad efter många års spel. Idag är hon fortfarande öm och har svårt att tugga på den sidan hon fick slaget, tandskydd kanske skulle vara nåt att skaffa.

Ha en bra dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0