Din IP

Kallt.

Kan man lugnt säga att det är i dag, nu är det slut på sommaren och det känns lite vemodigt.

I går så var jag inne i stan på förmiddagen och handlade lite som vi glömmt på söndagen. Men hade lite andra ärenden också. Hinner bara hem så ringer Alex och säger att hon skulle sluta tidigare. Men jag insåg att det inte gick att få ihop det med hennes far så Linda for in och hämtade henne. Nisse och jag var en sväng till Linköping och vi var inte hemma förrens efter 19.30 så Linda var snäll och skjutsade in Alex till träningen. Fick varva ner en stund när jag kom hem sen var det bara att hämta Alex som slutade träningen tio. 

Visst skulle det underlätta att bo i stan och slippa alla resor. Men tjejerna blir ju stora och klarar sig själva och bara Alex får sitt körkort så kan hon ta sig till och från träning själv. Vi bor faktiskt bra här ute på landet så frågan är om man skulle trivas i stan. Men den kämpiga tiden med att bo här kommer ju nu, så hoppas på en mild vinter. För det känns hopplöst när man får ändra planer för igendrivna vägar för plogningen här ute blir bara sämre och sämre. 

Nu är det verkligen förkylningstider, här hemma är det bara Linda och Nisse som har klarat sig. Själv dras jag med en tråkig hosta som inte vill ge med sig. Alex är nog inne på sin tredje eller om det är fjärde vecka så svårt att bli av med den.

Alex stormtrivs på sin praktik och har börjat att fundera på att bli lärare istället. Innan ville hon bli idrottslärare men stormtrivs med att vara i klassrummet nu istället. Jaja, man får se vad hon bestämmer sig för när hon har funderat färdigt.

Ha en bra dag....  

Kommentarer
Postat av: Marie

Hon kan ju bli både ock... :-)

2010-09-28 @ 18:27:28
URL: http://zupermom.bloggplatsen.se
Postat av: Åse

Har du så rätt i Marie! :-)

2010-09-29 @ 06:27:17
URL: http://asease.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0