Din IP

Rikedom är inte bara pengar!

Visst betyder pengar men huvudsaken är ju att allt går runt. Rikedomar kan vara så mycket annat, min man, barnen och barnbarnen, och inte minst vännerna. Idag har jag haft en sån underbar känsla av rikedom, har en man som är förstående fast det kan vara tufft ibland. Fyra helt underbara barn som vi har en underbar samman hållning med, och inte minst två underbara barnbarn som får både mormor & morfars hjärta att smälta. Underbara vänner som man bara älskar att träffa och ha skoj med och uppleva saker tillsammans med. Jag har allt detta så därför är jag rik, inte på pengar men känslomäsigt, och den lyckan går knappt att beskriva.

Min man är alltid vid min sida ovasett hur fel jag har ibland. Vi har haft snart två tuffa år med sjukdomar som avlöser varandra, kommer vi klara det här eller kommer man leva själv. Men det är då som man får kämpa lite extra och det är ju det man ska. Nu kanske jag ska rätta mig lite här och säga att det är ingen som ska dö, utan jag menar att man kanske inte kommer orka i förhållandet. Men lyssnar man på varandra och hjälps åt så går det, man måste vara lyhörd ja både ge och ta. Älskar dig hjärtat.

Så kommer vi in på det bästa som hänt mig, att bli mamma till fyra underbara tjejer. Jennifer, Sandra Linda och Alex ni har berikat mitt liv nåt enormt. 

Jennifer, du är min första. Vet hur orolig man var innan du kom i Juni 88, kommer jag klara att bli mamma. Oron fanns där hela tiden natt som dag. Men fick ett barn som sov som gott hela tiden och inte vaknade på nätterna, nästan så man ville du skulle vara vaken mer. Nu har du vuxit upp och har ditt liv med din Per, och jag är stolt över er. Per jobbar på Kempartners i Vadstena och du på Ö&B i Motala. Ni började med hyr lägenhet i Motala centrum och idag så har ni köpt er en lägenhet, ni reser och ser er omkring och har det bra.

Sandra, När du kom så var det annat man var orolig för. Kommer man klara två stycken men det gick hur bra som helst. Dagen innan du föddes så styrde storasyster till en lätt hjärnskakning, hon ramlade in med huvudet i soffbordet när han ramlade från soffan. Vart att ligga inne med henne så fick vi åka hem dagen efter, men så dagen efter så vaknade jag på morgonen och du ville komma ut. Det var i agusti 89, allt gick bra och Jennifer var stolt över sin lilla syster. Idag så har du två underbara barn själv Mindy och Vincent, mormor & morfar bara älskar dom. Mindy med sitt svar på vart hon skulle åka i helgen med oss när Sandra frågade, Motala säger den lilla. Vincent som fick mormor att smälta när han log och skrattade åt mig idag. Idag så lever Sandra i Motal med sin Mårten och barnen och har ett fint liv.

Linda, Du kom som en stormvind i februari och snabbt gick det. Året var 91 och hemma hade jag två som hade vatten kopper och du hade det när du föddes. Så det vart att bli förda till infektion för isolering där dom medicenerade dig och ingen kontakt fick vi ha med folk på avdelningen, vi hade egen ingång till våra besök. En vecka låg vi där innan vi fick komma hem och när jag var hemma så fick jag vatten kopper.Ingen hit att få i vuxen ålder och ammningen gick åt pepparn på grund av att jag var sjuk. Du har alltid varit våran teater apa, många härliga skratt har man haft åt dig gumman. Idag så bor du i Vadstena med din lilla syster, så har du träffat en trevlig kille som heter Einar och kommer från  eller bor i Luleå men kommer från Linköping. Du har inget fast jobb en men jobbat mycket i Ödeshög inom barn och äldre vården. 

Alex, du kom då sist och har nog blivit bortskämd av oss alla. Både på gott och ont ibland :-) skoja bara gumman. Du kom till oss en dag i maj 92, förlossningen var ingen hit med en kvinna från Irak som skulle förlösa mig och inte var hon färdigutbildad heller. Vi var ett par mammor som fick samtal med andra barnmorskor efteråt. Idag har du blivit stora tjejen och tränar och ska spela handboll för Motala iår. Tänk gumman hur många år och timmar du lagt ner på denna sport, ja ska sägas att alla mina fyra har spelat men fått skador så dom inte haft möjligt att fortsätta. Alex har problem med fötter och ett knä men har fått av Motala ett bra knäskydd. Ska bli spännade att följa detta år med ny klubb och allt. Alex har nog levt nästan hela sitt liv för handbollen. Och jag bara älskar den sporten. Bara hoppas att du hitter ett jobb snart för vet att du skulle vilja flytta till Motala, men snart så gumman ska du se att du är där.

Mina vänner, ni vet vilka ni är och behöver nog inte ta det med namn. Utan er så skulle livet vara fattigt, vad går upp med att umgås äta gott skratta och bara ha det för bra. Älskar er.

Nog med detta nu, förstår om ni inte oskar läsa..

God natt alla! 

Kommentarer
Postat av: Sussie

Härliga bilder från semestern du har lagt ut gumman,längtar tillbaka allaredan det var alldeles för kort tid tillsammans. Sanna & kloka ord där du, pengar är inte det som gör en människa rik här i livet. Utan det är ju det som man bär med sig & sättet hur man förvaltar sin "rikedom" på. Och rik det är du verkligen, för vilken härlig familj du har du. Ni stöttar varandras olika beslut & åsikter i livet även om dem kanske går isär ibland, respekten för varje egen personlighet uppmuntras. Så jag kan ju som bara säga att ni har lyckats ni (Kan väl som inte annat säga med sånna goa föräldrar :-)....Och du,klart en orkar läsa. Kramen pårej!

2011-09-01 @ 20:32:40
Postat av: Freedomtravel

Visst är rikedom mycket mer än pengar. Pengar kan underlätta vissa saker, men den verkliga rikedomen är ju möjligheten att få ha nära och kära som man älskar, och att få möjligheter att njuta av livet.

2011-09-02 @ 21:03:46
URL: http://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0