Din IP

Måndag.

Ja kallare var det ute i morse, så känns det som snön snart hittar hit. Men nu är det bara två veckor kvar till Jul så lite snö ska väll finnas då. Själv tar jag gärna en grön Jul men tänk på alla barn som vill kunna åka skidor och pulka ja för glädjen hos dom så kan jag gärna ta lite snö.

Började morgon med att plocka det viktigaste innan det var dags för besiktning av V 70, har ju ABS lampan som inte vill släcka sig trots att det körts om fel genom datorboxen.. Felena är åtgärdade men visst ska den lysa i mellan åt ändå. Men som tur var så lös den inte idag med då vart det andra problem. Väll framme i Motala vid bilprovningen så visade det sig att dom hade dator krångel, och det har det varit två gånger tidigare när jag varit inne, ja vi har ju ett antal av bilar att besikta. Men denna gång ville dom att man tog en annan dag och jag hade ju givetvis glömt protokollet hemma så det var bara att vända om. Vilket innebär en tur till Motala imorgon igen, passade på att titta in till Jennifer för en kopp kaffe. Sandra och lille Vincent var där Mindy var på dagis och där skulle hon baka pepparkakor. Väll hemma så vart det att fixa till lite pasta & mexicangryta som vart lite stark men god.

Gubben åt när han kom hem så vart det att jag fick lite hjälp av honom för att få upp belysningen ute, som även ska in och köpas mer på Maxi i morgon. Handboll vart det på kvällen Sverige och Elfenbens Kusten, och ja lite onnödigt spännade men vann gjorde dom och det var ju det som räknades.. Men inte var det nån höjdar match. Linda fick ju jobb förra veckan nere på dagis i Borghamn, dom ringde och frågade om hon var intresserad av att gå på timme och dom ville träffa henne samma dag. När hon kom därifrån så hade hon jobb hela denna vecka, plus att det vart en heldag imorgon. Så grattis Linda!

Nu ska jag ta och få ihop matlådan till gubben sen så får det bli snarklådan. Nu är det bara fyra kvar.
Natti natt på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0