Din IP

Mys Pys..

Ja helgerna med Mys och Pys närmar sig med stormsteg, och man längtar nu och stressen har jag lagt ner i en låda långt in i garderoben. Det får bli som det blir för det är ju inte så att allt behöver vara perfekt utan det viktigaste är ju att umgås med nära och kära. Själva ska vi fira julen i Motala hemma hos Sandra så mycket smidigare nu när dom har två barn.. Ja just det vi har ju en liten som firar sin första jul med oss, lille Vincent. Ja så har vi en stor en också och det är Einar Lindas pojkvän. Vi kommer vara 17 personer och alla från vår familj är med sen blir det min mormor och mamma, Mårtens föräldrar och syster å bror och det är första gången vi träffar Mårtens bror som bor i Frankrike. Några julklappar vart köpta när vi var i Jönköping igår gubben och jag, resten tar jag i Motala nästa vecka. Så ska gubben och jag köpa våran julklapp, vi ska byta ut våran systemkamera och den gamla kan då barnen låna när dom behöver. Hittade vad vi ville ha på Media Market men tyvärr så hade dom den inte hemma så fick dom inte sälja demoexet heller. Dom visste inte när dom skulle få hem den för det kom inte fram så många varor därifrån nu på grund av jordbövningar och översvämningar. Men såg att dom hade i Linköping så imorgon kanske vi har med oss en hem. Det blir en Nikon med lite vassare objektiv än vi har nu och den kostade sjutusen. 

När julen är över så får man börja längta efter NyÅr som kommer att firas i Oxölesund och hemma hos Jonny & Sussie i Danvik. Men så är alla stora helger över ja Påsk ska vi ju ha också men sen får man börja längta efter semester som nog troligtvis blir Tyskland i år också. Fastnat för det landet men skulle även kunna tänka mig en tripp till Polen eller Frankrike.. Sen inte förglömma alla smultronställen man har i Sverige för visst är det så att vi bor i ett vackert land. 

Dagen idag har bara inneburit värk och elände, inte fått nått vettigt gjort. Ett varmt bad vart det på dan för att mjuka upp lederna sängen har besökts ett antal gånger och det är detta som är så svårt att lyssna på sin kropp. Jag vill ju så mycket och väll när man är på topp så kör man på för att däcka några dagar. Himlans ont i halsen och lite småfrusen är jag också. Linda har börjat att hosta så jag tror hon snart hostar upp allt hon har inne i kroppen. Typiskt för imorgon så ska hon jobba på dagis i Borghamn, ja vi får se hur det går med det. Nej nu ska det vandras till sängen för lite sömn..

Natti natt på er!   

Kommentarer
Postat av: Jonny.

Välkomna är ni och äta gott ska vi...Gladströmming, nä tokglöm för här blir det efter sinnes stämningarna, Surströmming på självaste Nyårsafton..mumma så klart.

2011-12-15 @ 10:36:02
Postat av: Åse

Ja kanske det bästa vore att få det med surströmming överstökat och det kan ju inte vara värre än ostron.. Bara Nisse och du lovar att äta grodlår så blir Sussie och jag nöjda. Ser framemot att fira NyÅrsafton med er i all enkelhet så krångla inte till det nu för vi är då inte så fina av oss. Du Jonny! Du är en kanoners kock!

2011-12-15 @ 17:34:10
URL: http://asease.blogg
Postat av: Nisse

Bara du inte blir så där jävla pretto som de små liven i grönköping, du vet. För dricka vin för 1500 spänn och äta kalvfräsbrisse eller vad det heter och göra nån jävla sås på rödvin som tar 48 timmar att tillreda skit samma om man gillar geggan är mest för nykläckta socitetskärringar som försöker impa och har förståndet någon helt annan stans än i huvet. vet du förrestan Jonny att vissa facebooksidor har stängts, har det hänt dig med nyligen. Undrar om någon blivit stött för att det skrivs här tro knappast eller ?........NÄÄÄÄÄÄÄÄ .



Uggla hade en go låt som började så här

Fina Katarina som bara heter Persson, 22 år och från Höör.

Vars make är 60 och välbergad bankdirektör.

Har ljugit om sin bakgrund, sagt hon heter Sporre,

och kommer från Bourgeoisien, och Småländska ersatts

mot östermalmska I:m.



Hon tycker det är pajigt at ha en stor jacuzzi i sitt sovgemak.

Ändå syns hon ständigt sitta där och bubbla

i sitt plast schabrak

2011-12-15 @ 18:24:18
Postat av: Jonny.

Ojdå...jo jag tror att Ugglas texter faller på läppen så som haschkakan på det glada -sjuttiotalet men vad vet jag? Redan på den tiden söps det hårt och knarkarskallar var dem man letade efter i alkoholdimman...eller om det var röken men trimmad VAR jag att få ta dem. Och vet ni vad?? Skrapa piphuvud?..var visst nåt som gjordes?? Inte Fan har jag slickat halsen på en butelj men olika är behoven. Nä nu mina vänner har jag hittat saftglaset...Boxen vill bli mjölkad..cya.

Ps...Gladströmming blir det och jag ger mig faan på att han gör den bättre emellan surbenen på hon från Osten. Tack & gonatt.

2011-12-15 @ 19:03:21
Postat av: Nisse

Simma lugnt..........

2011-12-15 @ 19:22:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0