Din IP

Sjuk.

Nu har vi fått snö fast vad jag förstod av väder rapporten så skulle vi inte få nått. Men dom där väder rapporterna är allt lite luriga. Men visst är det fint med det vita snötäcket och lite mer Jul stämmning blir det av det. Nu återstår att se om det ligger kvar till Jul Afton.

Linda vart sjuk förra veckan med halsont och feber, kände gjorde även jag och gubben att vi hade lite halsont men mer vart det inte av det. Men så i måndags så slog det till som en blixt från himelen och jag däckade totalt. Sängen var mitt hem hela måndagen och halva tisdagen, måndags natten sov jag inte mycket utan simmade i sängen av att jag hade hög feber. Även i natt så vart det inte mycket sömn pågrund av hosta och feber, mycket vatten gick det åt i natt för halsen kändes som ett sandpapper och mycket vatten innebar många toabesök. Lustigt att gubben inte vaknade tidigare av att jag hostade å sprang upp och ner i sängen, men fyra var det slut sovit för honom. Sa att jag kunde lägga mig i soffan så han kunde fortsätta att sova men det behövde jag inte. Bägge somnade vi om men det vart bara en kvart för då ringde klockan å det var dags att gå upp. Tyckte det kändes hyfsat när jag kom upp men det varade inte länge men går skapligt när man tar alvedon. Snart är det JulAfton så hoppas gubben slipper eländet..

Var nere i Borghamn och skulle ta kort på hyreshuset som dom började riva igår, men det var så gott som borta bara spillrorna kvar av det. Så det vart en sväng till hamnen och lite kort där.. Måste ju testa den nya kameran. 

Imorgon ska några fler julklappar inhandlas så blir det även några på fredag också. Lite till fix hemma och ingen stress känner jag än och det är jag glad för. Ska göra en Jansson och ha med till Sandra så skulle Mårtens mamma ha med sig lite mat med och resten står Sandra & Jennifer för. Ser framemot julafton och få umgås med sina kära och se Mindys glädje när hon öppnar paket, Vincent har ju inte så mycket behållning av det än, jo pappret brukar ju vara roligt för dom små. 

Julhelgen är ju en gemensam helg med sina nära och kära umgås och mysas i massor. Men det är också många som inte har den lyckan utan sitter själva. Många självmord sker ju även denna helg, så därför sänder jag en tanke till dessa människor.. Ja jag vet att det inte hjälper men skulle jag veta om någon så skulle jag gärna öppna upp mitt hem för en ensam stackare, det tror jag är en god gärning! 

Ha en bra dag!  

Kommentarer
Postat av: Jonny.

Hoppas det går åt rätt håll med förkylningen men vet att den kan hålla i sig och om inte annat den jobbiga rethostan.

Janssons Frestelsen står nu på spisen och bara doftar så där gott och strax är skinkan uppe i rätt temperatur och till kvällen ska bilen hem för att göras i ordning för avfärd imorgon men sen ni är det inte långt kvar tills vi får träffas igen och hoppas då att du Åse är piggare igen.

Om ni har förslag på vad som ska ätas så kom med förslag, huvudrätten fixar vi men tänkte då mera på före & efter.

Ha nu en trevlig Jul ihop med barn & barnbarn och hälsa dem alla så gott, God Jul och Gott Nytt....javisst ja, det senare får ni sen.

2011-12-22 @ 12:45:37
Postat av: Nisse

Till förrätt gärna något med rödvinsås det ska vara formidabelt gott har jag hört och ett dyrt vin till vill vi ha med, ju mer det kostar desto bättre ska det ju vara har jag läst lite här och där på bloggar mm.

Och till efterrätt gärna något med rödvinsås eller annan långkokt sås och till det rosa bubbel eller annan dyr skumpa bara det är dyrt, om du ska impa vill säga. Annars tar vi bullens trerätters........och ett par kalla öl.....tjohopp...

Så även du Jonny och sussie ha en alldeles underbaaaar jul ni med, och så syns vi till nya året hos er. det drägglas redan i munnen över vad du ska laga för godsaker.....

2011-12-22 @ 14:52:29
Postat av: Jonny.

Hade tänkt mig nått i stil med vad de sålde på Östenssons som förrätt, gillade deras lax bullar. Sen så hoppas jag det går bra med ledigheten eller ja, i allafall Nyårsdagen men dem som lever får se. Mycket stress för så lite som så snart är över men nu är det som jag gillar mest i ordning och det får duga.



Ta det lugnt inatt mot Fjollträsk och du/ni, vi kanske syns på E4.an imorgon förmiddag.

2011-12-22 @ 15:41:15
Postat av: Åse

Jonny! vet att du inte följer vanliga dagar men Fjollträsk var i natt.. Så du får vänta med att se oss till NyÅrs Afton, hoppas på jordgubbar i chocklad om det inte är för mycket begärt :-) Men du! vi kan stå för förräten, Nisse gjorde kanon goda sånna här Laxbakelser här om dagen så bidrar vi med nåt också.

2011-12-22 @ 16:11:38
URL: http://asease.blogg
Postat av: Jonny.

2011-12-22 @ 17:14:00
Postat av: Jonny.

Att jag aldrig lär mig....dagvill tack vare hur jag jobbar. Lät ju hur bra som helst du, vi gör så.

2011-12-22 @ 17:15:19
Postat av: Åse

Då kör vi på det :-)

2011-12-22 @ 18:00:37
URL: http://asease.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0