Din IP

Då var det ny vecka.

Hur vädret ska bli är ju lite svårt att säga än, för mörkt för att se. Men det är tre grader varmt och varken regn eller snö, så det gillas ju.

Fredagen var lugn här hemma, jag och Linda var inne i stan och handlade. Hon var på systemet för första gången och det är verkligen då som man inser att dom är stora. Hem och göra lite mat tills gubben kom hem det vart vitlökssallad och kött. Efter de så var det dags för mig och Nisse att köra in Linda och några kompisar till Motala, för dom skulle gå ut i Linköping. Och vi for upp till Willys och storhandlade, vi behövde fylla på lite. Sen hem och njuta av en kväll helt för oss själva.

Lördagen tog vi en välbehövlig sovmorgon, ja jag gjorde det. Gubben var uppe och styrde redan vid sju så väckte han mig senare och då stod frukosten på bordet. Efter maten for Nisse till Ö&B i Skänninge för att handla kapskivor och jag var hemma och grejade. Han köpte med sig hem för att göra langos på kvällen och dom hemmagjorda är ju mycket godare än dom köpte. På kvällen så knackade det på på dörren och utanför så stod en leendes Mindy med sina föräldrar som kom ut för att titta på melodifestivalen med oss. Ja bidragen var väl inte så jättebra men fick en favorit i alla fall, och det var Pernilla Andersson och Desperados och hon gick till andra chansen. Efter melodifestivalen for Nisse och jag in till stan för att hämta Alex som haft tjejkväll och ätit pizza.

Söndagen vart man servad med frukost igen, skönt att ha en morgonpigg make. Han stod även för maten också och han bjöd på köttgryta och potatis. Skulle haft min mormor på middag men hon hade fått kräksjukan så det får vi ta en annan dag. Senare så var det dags att köra in Alex som skulle till Lindesberg för match, och det gick bra och dom kom hem med två nya poäng och fyra mål vart det för henne. Hon gick av i Motala och sov hos pojkvännen så då slapp vi att hämta henne. Tråkigt var det att läsa att Gary Moore hade gått bort igår, mycket bra har han gjort och så duktig på gitarren var han också. Var ju inte direkt nån ålder på karln, bara 58 år. 

Ha en bra dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0