Din IP

grattis Per på din dag.

Idag så fyller Jennifers Per 23 år och imorgon så ska vi åka och gratta honom. Paketet är redan köpt, ordnade gubben på hemvägen igår. Kallt är det ute fortfarande -12 så lite varmare är det idag då. Men vart tog det underbara vädret vägen? kan väll inte klaga för igår var solen framme hela dagen men dock så var det kallt. Min kropp mår ju inte bra av denna kyla, så igentligen så skulle man bo på nåt annat ställe där det är varmt och skönt. Det är verkligen berg och dalbana hur man mår nu. Men vi går mot ljusare tider och det ser man fram emot.

Igår var det alla hjärtans dag, men våran dag bestod ju mest av oro. Åkte in med Alex till ungdomsmottagningen för hon skulle sätta in en P-stav i armen, och allt det gick bra. Jennifer var med så vi åkte och tog en fika nere på Bråstorp. När vi satt och fikade så ringde Mårten och jag kände på mig att det var nåt som hänt. Han brukar aldrig ringa dom tiderna och så visste jag att han jobbade. Sandra stod och diskade hemma och den lilla tog en stol å tog sig upp i vitrinskåpet och hämtade eller stoppade i sig en karamell. Och det var såna där man köper på båtarna i fruktsmak och ligger i en burk, och dom är ju både stora och hårda. Så Sandra for in till grannen om hjälp och den lilla var då blå i ansiktet och ledlös. Farbrorn tog Mindy och vände henne upp och ner så skakade han och efter ett tag så kom karamellen ut och hon hostade till så kräktes hon. Farbrorn hämtade bilen och körde ner dom till VC klev in med Mindy och gick direkt in och sa att dom behövde en läkare direkt. Och det fick dom och alla var verkligen gulliga där nere, sen fick dom vara kvar en timme där för att se att allt var bra med henne. Men dom skulle åka in med henne om hon började hosta men det var full rulle på henne här ute senare. Och i allt kaos så försvann deras två katter, jag gick en sväng och letade efter dom när jag hämtade Sandra och Mindy men såg dom inte. Min mamma var ute senare också utan att hitta dom. Så vi körde in Sandra och Mindy senare för att leta efter katterna. Men vi behövde inte leta så länge efter dom, för Sandra såg den ena av dom sticka upp huvudet från barnvagnen som stod i trapphuset bredvid ytterdörren där nere. Och snart stack den andra också upp huvudet, lustigt för alla så tittade vi i vagnen men dom låg så långt ner då. Ja denna dag slutade bra men man var rätt så slut på kvällen. Och farbrorn vart ju Mindys hjälte igår.

Idag ska Alex ha körlektion sen i kväll så är det handbollsträning för henne. Jag ska försöka trots en arm och ett ben som inte hänger med att få nåt gjort här hemma.

Linda, tack för det fina kortet pappa och jag fick igår, det värmde.

Ha en bra dag alla. 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Huuuvva, se till att Alex är försiktig som attans med armen! Jag fick ett slag på min p-stav, så staven la sig och klämde på nerver, så nu har jag två fingrar på vänsterhanden som ligger ihop fastän staven är ute..



Och fy va hemskt det måste varit för Sandra och Mårten igår! Usch!! Hoppas Mindy piggar på sig fort!

2011-02-15 @ 08:40:07
Postat av: Åse

Det lät ju inte bra med din P-stav och Alex som har tånkt sig träna handboll idag. Ja det var en pers för dom igår, men som tur är så slutade allt bra. Och Mindy är det full rulle på igen.

2011-02-15 @ 10:15:43
URL: http://aseaseblogg.se
Postat av: Leena

Det är ju en förälders fasa att just nått sånt här ska hända och fort går det, bara på ett litet ögonblick. Skönt att allt gick bra och att katterna är hemma igen.



I dag tar jag en dag utan en massa måsten, börjar med lunch på stan med en vän sedan hem och bara göra det jag känner för eller inget om det är det jag känner för.

Kramen

2011-02-15 @ 11:04:29
URL: http://farmorleena.blogg.se/
Postat av: Åse

Ja du, det kvittar hur mycket man ser till dom små liven så kan det hända. Låter perfekt med en dag att bara njuta på eller göra det man känner för.

Ha en härlig dag nu med god lunch.

Kramar

2011-02-15 @ 12:57:58
URL: http://aseaseblogg.se
Postat av: Celie

Lyckliga slut tycker jag om!

Snäll grannen var som hjälpte dem med Mindy och även skjutsade in till VC. Fy, vilken panik det måste ha varit!



Skönt att även katterna kom tillrätta.

2011-02-15 @ 15:35:13
URL: http://trolletc.blogg.se/
Postat av: Åse

Ja det är skönt med lyckliga slut. Det var panik och man är ju inte alltid den smartaste när man då ska vara klok. Ja grannen vart Mindys hjälte igår, så dom skulle ge honom blomma och en chockladask. Ja oron var stor för katterna hur dom skulle klara sig med alla bilar och kylan.



Hoppas allt är bra med dig och snart så är det dags för er. Skulle inte vara förvånad över om tiden segar sig fram för nu är ni väll nyfikna på vad det är. Men jag tänker på er Celie och gläds med er, för det är en härlig tid ni går till möttes. Lycka till med allt nu och du kommer bli supermamma. Kram på er.

2011-02-15 @ 16:33:56
URL: http://aseaseblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0