Din IP

I dag är det Lindas dag.

Blåser sju svåra år ute i dag men 3 grader varmt så klagar inte. För nu försvinner det mer av snön och så behöver det inte komma nån ny heller.

Då är det tjugo år sen man fick Linda och det är inte klokt vad tiden går. Hon föddes på natten vid 00.30 och hon hade bråttom ut. Och på förmiddagen fick vi taxi till Linköping och infektionskliniken, där fick vi bo en vecka. För hemma så hade Jennifer och Sandra vattenkopper så Linda hade det när hon föddes. Så i Linköping fick vi eget rum och egen ingång utifrån och när läkare och sjuksystrar skulle in till oss så fick dom gå genom en sluss å ta på sig andra kläder och allt som vart inne hos oss torkades av. Ja jag kan ju säga att det var ju inte så jätteroligt då. Vi vart kvar där en vecka och inte ens när vi vart utskrivna så fick vi gå den vanliga vägen utan fick ta vår egna ingång. Gissa om det var skönt att komma hem! men väll hemma så fick jag vattenkopper, hade ju inte haft det som barn. Och få det när man var äldre var ingen hit och sen två små hemma och en baby. Så skulle det ammas och det var inte lätt när man knappt kunde stå på benen. Så jag fick koncentrera mig på Linda och mig å Nisse fick ta hand om Jennifer och Sandra. Efter den persen skulle jag inte ha fler barn men efter ett år så fick vi Alex, så man glömmer fort. Men nu så har hon då blivit stora tjejen och ska klara sig själv, och det är svårt att släppa taget. Men grattis på dig gumman.

I dag blir det att röja av lite å dammsuga och tvätta golven, sen in och handla för Linda har bestämmt att det ska bjudas på tacos i kväll när hennes systrar kommer hem. Själv ska hon börja att jobba kl 12.30-16.30 så jag har lite tid att dona på där. Så den här dagen kommer också att gå då.

Ha en bra dag. 

Kommentarer
Postat av: Marie

Jösses vilken start på livet hon hade... Men skönt att det gick bra tillslut ändå... Hoppas att hon får en bra dag och massa fina presenter... :-)

2011-02-03 @ 09:55:24
Postat av: Åse

Bråttom ut hade hon, men sen gick det ju trögare då. Dagen var kanon för henne och idag så är det utgång som gäller. :-)

2011-02-04 @ 07:04:02
URL: http://aseaseblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0