Din IP

Tredje dagen med värk.

Känner att det kan räcka nu det mesta sitter i axlar och fötterna den här gången, men även ett knä och fingrar värkar. Det kom smygandes i söndags annars tycker jag att det varit rätt så hyggligt ändå nu. Men visst det tar på humöret för det är så mycket som jag vill men som inte blir gjort. Igår var nog den högsta verkdagen så fick lite massage av min man, bara det att han tar inte i men idag så har jag känt precis vart han rört. Så massagen är underbarast just då och nån timme efter och dagen efter så tror man att en dumpers har hittat mig.

Gick upp som vanligt i morse och vart hamnade jag då? ja visst, här framför denna dumma sak. Tänka att en dator kan fängsla en så man glömmer tid och rum. Men samtidigt så är jag faktiskt glad att jaghar den här hemma om dagarna, lite sällskap är det trots allt. Idag har man vart ute och kört lite H-bil ja man kan säga turistat i min egen stad. Väldigt bekvämt var för jag hittade till allt och behövde inte nån dum GPS som bara lurar bort en. Hem fick jag verkligen känna på hur det var att backa H-bilen på Skedegata, och det vart en bit med. Fick en date med en drig chaffis han kunde inte ens tacka när jag rattat den stora, bara P-bilarna efter som tackade. Men vet ni vad, jag är riktigt stolt för ja klarade det och det går bättre när han som kan inte är med. Ja det var rätt så bra när han sov förra sommaren så fort man åkte bil, ingen som la sig i hur man kör. nej du gubben, ingen fara vet att du har mer vana än mig och glad för hjälpen ja får.

 När jag var och hämtade posten så vart jag bjuden på kaffe av Ulla imorgon, fast hon skulle ta med mig till ett fiket i Vädersta. Härligt med goa grannar. Linda var här och lämnade V70 när hon slutade för nu är hon ledig två dagar, sen jobbar hon hela helgen och avslutar med helvetes passet. Vi har varit i Klockrike och lämnat S80 så vi kan få i en ny motor, längtar efter den bilen. Smidigt med L-bil Hans var här med traktorn så lyfte dom in den i skåpet, och där så hade vi ramper att köra ner för. Så får man se vad det kalaset kostar när det är färdigt. Handlade i Vadstena på Hemvägen och träffade på Mindy & Mårten som hade handlat. Dom skulle ha myskväll och titta på allsång på skansen. 

Vädret var bra ända fram till middagen då det började blåsa och senare regna, men fy vad luften är jobbig tyckar man inte får nån luft i mellanåt så det är rätt så skönt efter regnet. Nu längtar man till helgen då det är dags för lite H-bils liv igen. Nu har jag vart hemma ett tag så ska bli skönt med en tripp.

God natt alla och sov gott. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0