Din IP

Snart helg!

Äntligen som kom det bättre väder och allt blir så mycket enklare då. Igår hade jag rikligt med energi och fick äntligen sovrummet vårstädat. Är riktigt imponerad av mig själv att det vart gjort för hade en av mina sämre dagar med värk i nacken. Var inne och uträttade lite ärenden i stan igår så då passade ja på att hälsa på Sandra & Mindy. Vart bjuden på frukost så fick jag vara lite barnvakt när Sandra åkte till affären. Dom skulle ha främmande av Carro & Fanny lite senare. Mindy och jag satt i hennes rum och byggde med lego, nåt som den lilla gillar. Kanske blir byggare som far sin. Nisse målade det sista på altan så nu är det bara för en annan att göra det sista.

Idag var jag i Motala redan kl 07.30 på mammografi sen hem i två timmar för att sen åka till banken och skriva på å hämta papper. Lite handlat vart det med som alltid. Nu har man gjort det vanliga med tvätt, plock bara matlagning kvar nu och det blir kött och sallad idag. Senare i eftermiddag så ska Nisse och jag in till Motala för jag ska få min morddags present. Nya möbler till altan och det tackar jag inte nej till. Måste dra lite med snabeldraken idag och moppen så det får bli kvällsgörat. Linda är i väg och jobbar, den här veckan har det i alla fall blivit tre dagar. Och imorgon så drar vi iväg med H-bilen och färden går till Trosa. Ska bli skönt att komma iväg för förra helgen var vi hemma. Alex hade sin bal då som var lyckad och fint väder fick dom, ja så var dom ju kanon fina också.

Nu har våra grannars hus kommit ut till försäljning, se vad det kommer för nåt där. På söndag har dom husvisning och det ska bli intressant. För då ska det pratas med mäklaren, grannarna har en egen väg till sitt hus men ändå har mäklaren satt skyltarna så dom kommer nyttja vår väg. Och det innebär att då kommer dom stå på våran gårdsplan och hindra oss från att komma ut & in. Spelar inte så stor roll då, men tycker man ska fråga och inte bara ta för givet. Det är väl inte för mycket begärt.

Ha en bra dag i solen & värmen. 

Kommentarer
Postat av: Leena

Jag tar min sista arbetarhelg, skööönt, skönt för jag får gott om tid att jobba undan en del och slipper ha det med mig på resan:)

Trosa är en fin liten stad att besöka en helg...se om vi får till en resa dit i sommar. Hoppas det blir bra väder för er.



Nu är jag klar med allt inför resan bra att plocka in i skåpen men det gör jag efter helgen så nu är det bara att invänta resdagen:)

kram

2011-05-26 @ 17:48:13
URL: http://farmorleena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0