Din IP

En hyfsad lördag.

Fick lite sovmorgon idag vart väckt strax innan åtta. Då tyckte min gubbe det var dags att vakna för snart hade han frukosten färdig. Stekta ägg och smörgås kaffe och juice, fy vad bortskämd jag blir när gubben är ledig och jag gillar det skarpt. Efter vad det bara att göra allt det där som görs från fredag till måndag, men varför klaga det fördriver tiden. Dusch och fixa till sig innan man for till Vadstena för att gå på handboll med Alex.

Och oj vilken match Vadstena bjöd på. dom vann över Erping med 22-16 starkt jobbat av er. Helena Present i målet var bara rena rama muren, hon är nog den duktigaste målvakten här i Östergötland. Spännanade vart det ett par gånger i matchen när Erping lyckades att närma sig i målprotokollet men se då hittade Vadstena femmans växel. Stort grattis till er tjejer en kanon match gjorde ni. Och ett stort lycka till till Motala som beger sig till Irsta för att försöka plocka två poäng imorgon.  

Efter matchen åkte jag och handlade med Alex för hon hade slut på bröd. Skjutsade hem henne sen for jag till mamma för att vänta in gubben. Ringde på två gånger men ingen som öppnade trodde ett tag att spöket ätit upp henne. Men hon var på balkongen och rökte och hörde ej. men Nisse dök snart upp ja han hade mammas bil som han lagade avgas systemet på i går.  Gick in och lämnade nycklarna till bilen och pratade lite sen var det dags att fara till Mantorp för att handla. Bestämde att vi skulle köpa en köttbit och ha sallad till och det var så gott, saknar maten men ska inte gå in på det nu. Träffade på min moster Maggan och kusin Malin och lilla Alva så det vart en liten pratstund. När vi var färdiga for vi hem för att sätta igång med maten, var riktigt hungrig och det var guda gott laga mat kan han gubben. Jag tog disken jo föresten jag har gjort det igen, handlat en adventsstjärna som jag inte hittade så ville ha en ny. Sa när vi åkte hem att det skulle inte förvånna mig om sakerna dyker upp hemma nu. Bara fem minuter efter vi var hemma så hittade jag dom och tänkte att vad lätt för gubben att tro att jag bara hittade på för att få nya saker... Men så var det inte. Hoppas nu att mamma får det lugnt från spökena ikväll/natt. Inte ofta jag ser min mamma så uppskrämd men visst vi förstod ju inte heller.

 Kvällen har varit kanon med god mat och så vart det klockan åtta att bänka sig för att se på Så mycket bättre..
Och nu har det blivit dags far att sova lite skönhetssömn. Natti natt ni fina!

Kommentarer
Postat av: Leena

Natti natti:)

2011-11-26 @ 22:45:12
URL: http://farmorleena.blogg.se/
Postat av: Åse

God morgon och ha en bra första advent... Kram

2011-11-27 @ 10:08:47
URL: http://asease.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0