Din IP

Paus metoden.

Ja det är nått som jag ska pröva nu i min bantning, kan gubben tappa 30 kilo så ska väll jag med kunna tappa några. Så därför ska det inte stressas i jul utan jag ska försöka ta det som det kommer. För ju mer man stressar så blir sötsuget större, och det vet jag bestämt. Hoppa över viktiga måltider eller svälta sig hela dagen för senare på kvällen inte kunna stå emot sötsuget på kvällen framför tv:n, utan tänket blir bara den här för jag har ju varit så duktig idag. Inget vinnande koncept direkt... Jag vill ju orka med att promenera, cykla ja helt enkelt träna. Men har som oftast inte orken och det är den jag ska försöka hitta tillbaka till. Nångång måste ju min vändpunkt komma också och det är ju så att jag kan ju inte bara att sitta å vänta på den.. Nu ska ni få höra nått lustigt, i och med värk som tar en stor del av mitt liv och många måsten som skjuts upp gör att jag blir overhört stressad av det. Tänk att man kan bli stressad över att inte göra nått. Men däremot framför tv:n så slappnar jag av på kvällen och tänket blir att i morgon ska jag göra det och det. Så kommer morgonen och man bara skjuter upp allt igen, ja lite av en ond cirkel. Så nu ska det ätas ja i flytande form och frukt å ägg, men ska försöka sköta det bättre med tider, för att slippa sötsuget och hungerpaniken på kvällen. Så det ska bli mycket egentid och måla naglar och försöka få bort tankarna på mat, ta det lugnt och inte känna mig stressad ta lite andas pauser. Ja om jag lyckas vet jag inte men det är värt ett försök.......... 

Kommentarer
Postat av: Sussie

Visst är det som du skriver vännen att det är mer stressande för kroppen att inte ha något att göra än vad det är när man har mycket att göra, himla skillnad på positiv stress & negativ stress. Och jag kan nästan föreställa mig hur det känns för dig när du vill så mycket, men har en kropp som säger ifrån då istället.



Och du…..med ditt jävlar anamma som du har i kroppen så är det klart att det kommer att gå bra med det andra också.



Kram & kramar om!

2011-12-01 @ 08:33:03
Postat av: Åse

Du är för goer du gumman, alltid kloka ord som kommer från dig. Snart så får vi ses ska bli roligt.

Kramar om...

2011-12-02 @ 06:39:05
URL: http://asease.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0