Din IP

Världen är bra grym!

Även i Sverige så är det bra grymt också, tänker på den lilla 4 åringen som förlorade sitt liv igår. Hur kan man göra nått sånt på ett litet barn ja det är illa när det är äldre som blir mördade. Men visst är det så att ett litet barn berör mer, kanske låter jag okänslig men dom som vill missförstå får det.. Hur kan man bara ge sig på nåt litet och så sårbart som ett barn hur ska den lille kunna försvara sig. Var ju inte så länge sen mamman i Sigtunna hade ihjäl sina små pojkar eller pojken som vart knivhuggen av sin far för han skulle skrämma mamman. vart finns spärren? har så svårt att förstå att man inte stoppar sig.. För ofta får ju barnen sitta i mellan för att vuxna inte kan reda ut sakerna som vuxna ska. Nu lämnar jag detta ämne för man blir bra depp av det.

I morgon ska jag försöka att få nåt gjort vart inte allt för mycket idag. Skrattade när Nisse kom hem idag för han hälsade på en av grannarna som vinkade så glatt men det gjorde inte tyskan utan hon visar alla fingret nu för tiden. Den kvinnan är verkligen tragisk och man ser när inte psyk funkar utan denna labila människa får gå hemma så mobila teamet och ger henne medecin hemma istället. Fick en ny erfarenhet på det moderna datorsystemet idag eller rättare sagt det som inte funkade på bilprovningen. hela härligheten hade brakat ihop så man kan säga att gubbarna skulle behövt en sekreterare idag och man fick räkna med att det nästan tog en 45 minuter där idag. man vinkades in för tavlan där numrerna kom upp funkade inte som allt annat inte gjorde. Väll där inne så skrev dom allt för hand även protokollet och betala fick man göra kontant för korten funkar ju inte heller när det blir totalhaveri.. men dom jobbade på tapper gubbarna och kan tänka mig dom sover gott i natt. 

 Nu ska jag vara snäll och hjälpa gubben min lite...

ha en bra måndags kväll.

Kommentarer
Postat av: Sussie

Ja du vännen, orden räcker inte till när det kommer till grymheten mot barn, finns nog ingen som varken kan förklara eller förstå. Förstår människor som inte vill eller orkar läsa om grymheten, men personligen så tycker jag att det är var mans skyldighet att läsa om grymheter som pågår runt om oss. Så att man själv inte tappar fotfästet & lever i en bubbla om att allt runtikring skulle vara så himla lyckligt. Jag blir glad att du tar upp ämnet för då vet man att du är en varm människa som har & känner medmänsklighet till andra människor även om du inte känner dem personligen. Behöver fler varma människor i denna kyliga tillvaro där allt fler & fler verkar gå efter teorin….Jag & mitt stora ego där jag endast sköter mig själv & skiter i alla andra.

//Hårda kramar pårej!

2011-10-19 @ 14:50:01
Postat av: Åse

Tack för dom orden Sussie...

kramar om hårt tillbaka.

2011-10-19 @ 17:40:42
URL: http://asease.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0