Din IP

En trevlig dag.

Helgen gick i ett rasande tempo. fredagen hade vi mys faren och jag och tog en romanitsk tur runt Berget. Som började med en utskällning av tyskan som tyvärr tillhör grannskapet. Men mer av det om en stund, men annars så var fredagen skön och mysig.

Lördag morgon vart det upp skapligt för att besöka Elmia mässan där det fanns mycket fint att titta på. Ja jag menar H-bilar så tro inget annat, skulle kunna tänka mig en ny Burstner Aviano med Queensbed eller en ny Kabe. Men så samtidigt så har vi en bra H-bil som vi är jättenöjda med, allt behöver ju inte vara nytt så fin i kanten har jag inte blivit än. Så fick man se Gunde Svan livs levande och det var riktigt kul, Mhcs monter var vi också å hälsade på i där vi träffade på Monika & Rasmus. Ett plus till HBK som faktiskt hade en monter i år, trots att dom är en internet baserad klubb som det tjatas om. Men kul var det att se er jobba där och välbesökt var den med.. Så till tråkigare nyheter, Stefan Liv... Var över vid Kinnarps när vi ändå var där och sorgen var påtaglig. Tog lite kort som jag la in i går och när vi lämnade Elmia så kom klacken och tågade upp till Kinnarps med banderoller och det var fint. Var en sväng bort på A6 och handlade där Sd ungdomsparti höll konferans och gott var det om poliser som gick igenom bilar som skulle upp till konferans anläggningen. Kan tro att dom inte ville ha oväntat besök..

Söndag morgon kom med en välbehövlig sovmorgon, lite frukost sen in till Motala för Nisse behövde nåt från Biltema. Ja snarare så behövde han mer vit färg eftersom han målar huset. Så vart det en sväng till Willys för alla tjejerna, pojkvänner och barnbarn skulle komma hem på middag. Ja det var inte så storstilat utan det serverades korvstroganoff som dom gillar och till efterrätt vart det toscapay med grädde. men dom mumsade på bra och alla tyckte det var gott sen om det bara var för att vara snälla ja det vet ja ju inte förståss. Ja så var vi ute och skulle ta lite kort då Nisse säger hör ni! jodå, vi hörde! tyska tanten hade gett sig på grannarna och stod med basebolls trä och slog på deras soptunna.. Skulle vilja ha allt nerpräntat som hon skrek på tyska, ja kanske man blir mörkrädd då. Vi var några som larmade polis och dom dök upp vid 16.00 tiden, här pratar vi om en person som är psyksjuk och är en tragisk person. Finns nog snart ingen som har gått fri från henne men det känns som det ska till något allvarligt innan det händer nåt. Nu har vi telefonnumret till det mobilia teamet som vi ska kontakta när hon flippar ur, ja man ska även göra polisanmälning. Så visst händer det saker här ute på landet, men det är faktiskt tragist att man bara låter det bero.. Annars var dagen kanon med alla hemma man bara njuter inser hur rik man är som har den gemenskapen. 

Idag har jag träffat nån som varit otroligt saknad, roligt att få träffa din fina son var det också. Min plast syster som det var ett bra tag sen jag träffade, så skönt att se dig oh ja du vet det ska jag inte ta här. Men tråkigt och lessen var jag när ja hörde att Per hade förolyckats i en bilolycka i Ryssland. Men nu så väntar jag på att du ska få ordning på bilen så du kan komma ut till oss på landet. Var förbi Sandra och lämnade sånt som dom glömde här igår och Mindy satt och matade lillebror Vincent så stolt så. Hemma hade jag besök av Linda som var lite mamma och pappa sjuk, alltid roligt när barna kommer hem. Nisse har fortsatt med målningen idag efter jobbet han sliter så gubben. 

Kärlek, omtanke, det är när man bryr sig om flera.. Att det kan vara sån skillnad för en del ibland. Jag älskar alla, min man, barn och deras respektive, barnbarn och all annan släkt och inte minst mina vänner.. Ibland så svider verkligheten och man har inga svar men sånt är livet. Men jag mår kanon för jag har gjort en rensning av allt onödigt bagage.

Kramen på er alla. Kramar om! 

Kommentarer
Postat av: Glömtbort

Lotta finns tydligen inte i ert liv.

Fy...F..n vilka dåliga personer ni är.

2011-09-12 @ 22:38:42
Postat av: I göteborg

verkar som det har trasslat till sig för Boråschparet.

2011-09-13 @ 06:07:07
Postat av: Sussie

*Ler*Händelserik helg med massor med mys för er blev det, känns skönt att läsa. Elmia för oss får det kanske bli till nästa år & det är jue inget som brådskar på. Vi är ju som inte heller speciellt fina i kanten av oss & det finns som en hel del andra prioriteringar i vardagen som känns viktigare än en ny husbil just nu.



Snart så faller det eviga mörkret in och med den kylan…då passar det väl som bäst att ta tag i det däringa med rensningarna även för mig, tänk att man samlar på sig så mycket i bagaget som bara finns där till ingen nytta.



Ser framemot helgen som vankas, längtar efter kramen & alla goa skratt tillsammans med er.

//Kramar om så länge!

2011-09-13 @ 07:57:29
Postat av: Åse

Bättre med begagnat för då vet man vad man har du Sussie. usch ja, mörkret och kylan är ju inge att se fram emot du, och rensa å få ett lätt sinne det är bra skönt.

Längtar till helgen här också och värmen som man får av att omge sig med er goa själar.

Kramar om tillbaka..

2011-09-13 @ 08:47:35
URL: http://asease.blogg
Postat av: anette

Hej Åse

Säg Du mig i år på Elmia? Jag såg inte dig varken i iår eller förra året. Har tänkt på detta i ett år nu.

Anette

2011-09-13 @ 19:55:59
Postat av: Grefven

Ett svar till Anette: Jo det är så här, Klart du ska få ett svar för vi vill ju inte bli som dina hbk kompisar som mest bryr sig om sitt eget. Jag mejlade förra året till Calle och han valde då att gå i Fader gunnars fotspår dvs, (om någon ställer en fråga du inte känner för att svara på så skit i det då, fast det kan kosta vänner då vilket Calle antagligen tyckte det var värt.)På Elmia förra året så möttes vi rakt framför varandra och jag såg att du såg oss men du valde att titta bort när vi möttes 2 decimeter från varandra och ej hälsa, så enkelt är det. Kanske tycker du att det här är en orättvis inställning mot dig/er fast det har jag lärt mig genom Hbk att livet är orättvist ibland.



Mvh Nisse/Åse

2011-09-14 @ 19:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0