Din IP

Äntligen dags för lite frihet på hjul...

Ja då är den snart här, Påsken allså.. Som jag tjatat om ett par månader nu så på tisdag börjar tugget om Midsommar. Men visst är det bättre att leva i framtiden än i det förflutna. Vädret har vart kanon men dock lite kallt, men det överlever man i. Har vart hos Linda och lagat mat ihop med henne så hon fått lite i frysen, riktigt roligt att umgås så med sina tjejer.. Vart lite plock i hennes lya också som är kanoners bara jag som får svindel när jag tittar ut. Har ju jätte svårt för det där med höjder och tösa bor på tredje våningen då. Mamma kom förbi med lite gott till Linda att knapra på, ja antar det var en liten inflyttningspesent :-)


Väl hemma här så vart det att fixa till nått att äta åt han som jobbar & sliter. Sen fix med H-bil och Nisse har stalt in cycklar för här ska det cycklas upp till byn så ska andra hållet i Grossen också utforskas. Det har gjorts Jansson och köttbullar ja Prinskorv också så en del av Påskmaten är färdig nu då. Gjorde så jag har en Jansson i frysen här hemma när jag ändå var i farten. Hade Kålpudding kvar i frysen som får följa med på resan nu. När allt var färdigt så var det riktigt gott med en kall och bara vara en stund. 

Äntligen så har det påbörjas för ställplatser för både H-bil och H-vagnar i Borgham, kanoners. Ska bli spännande att följa men dom var ju tveksamma till om det vart färdigt i år. Nisse pratade med en på vandrarhemmet, ja det är dom som ska sköta om det plus att hamnen ska få sig en make over och det är inte en dag för tidig.
 
Varför ska man ha sån nojja fär åldern? ja kanske inte alla har men jag har det.. Men skulle man ständigt vilja vara 27? nja tror inte det.. Många säger att lugnet kommer efter fyrtio. vart är det för jag är ju ett nervvrak.. Nej så farligt är det inte men har heller inte hittat det där förbaskade lugnet.. Tänk att bara vara och slippa oros om håret ligger rätt eller kläderna passar, alla har ju inte så bra självförtroende så man kan ställa sig framför folk och skryta om sitt nya jag.. Men vet ni vad! Imorgon kommer jag vara en fri människa som bara ska njuta i några dagar..

Ha nu en underbar kväll och imorgon tittar Skärtorsdagen fram..

Kram kram  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0