Din IP

Godmorgon!

Då var det måndag igen och det bara rullar på. Idag är det segt och sängen känns farligt lockande igen, fast solen skiner här så bäst att ta till vara den. Kan det inte snart bara vara fint utan regn ja snö också för den delen.... Vill ju kunna ta sin kaffekopp och gå ut och känna värmen och se en blå himmel utan massor av moln. Hoppas på fint väder till helgen för då gör vi en kortare tripp är det dåligt så stannar vi hemma.

Söndagen så vart det en skön sovmorgon som det vart även lördagen, klockan nio är perfekt. Ännu bättre är det med serverad frukost när man kommer upp, själv hinner man aldrig överaska gubben med det när han alltid är uppe med tuppen. Plockade iordning på förmiddagen och gubben åkte en sväng till Väderstad så vart det lite plock ute. Gubben tog ner grenar och malde ner i kvarnen och lite annat fix vart det gjort också. Eftermiddagen for vi till Motala och köpte tre små träd som planterades när vi kom hem, och ett besök hos min mormor vart det också med gofika. På hemvägen kom vi på att ingen av oss hade lust att göra mat så det vart en kebab med bröd som åts vid hamnen. Östenssons besöktes på hemvägen för att fylla på kylen lite som var tom.

Ja i Lördags så var ju alla tjejerna hemma och min mamma så vart det grilla framåt kvällen för vädret vart ju bra trots allt. Vi hade även Tyskan som satt och vaktade på oss på eftermiddagen, lite jobbigt att veta att man har henne inpå knutarna när man har Mindy lrkandes i trädgården. Inte går det att prata med henne heller utan hon bara skriker ditt svenska svin. Vad jag svarade henne tänker jag inte skriva här, Sandra tyckte jag skulle tagga ner för hon ville inte hälsa på mig i fängelset. Ja det är lustigt men den donnan verkar Poliserna lite rädda för. Igår var hon här utanför igen men låtsade inte som jag såg henne när hon gick ner med sin hund. Man kommer ju ingen vart med henne, blir ju bara skrik och gap och i dom lägena så kan hon aldrig prata svenska bara tyska. 

Nu ska det tas en tvättar dag så hoppas vädret håller i sig så man kan torka tvätten ute...

Ha en bra Måndag!
Kram kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0