Din IP

Hallå!

Vilken dag man fick vakna till hemma med en underbar sol, men vart är den nu? Vi åt lite frukost och plocka lite sen packade vi in oss i H-bilen och rattade mot Gränna. Men min man var lite shoppingsugen och det var nog så att pengarna brände i plånboken. Och inte säger man nej till det så Jönköping vart det då.. Alex presen vart köpt och när dom fyller jämnt så går det på några tusen lappar, alltid köpt sånt som dom kanske inte vill köpa  eller inte är så roligt när man inte har så mycket pengar. I höst ska det bli byte på kyl & frys hemma och hittade en som det ska bli då. Denna har ingen ismaskin inbyggd men man kan få riktigt kallt vatten i glaset, diskmaskin hittades också så ser framemot förändringarna i  höst så ska det till ett annat hallgolv.. Hittade två fina lampor ja sånna därra solcellslampor, denna ena var en motorcyckel med punka och så en L-bil lastad med frukt som ska pryda altanen hemma. Jacka och lite annat gott följde med när vi var färdiga.

Vi landade här i Gränna vid 12.30 och vi står då på ställplatsen och nu är vi tre bilar här. Annars står dom på andra sidan och där är det gått om dom men 1 maj så får dom betala där med så då åker dom nog över här. Men tycker det är helt rätt med bom för vill dom inget betala så ska dom inte heller kunna nyttja tömning och latrin, en del blir ju sura när dom märker att dom måste betala men kom igen har man råd med dessa bilar så ska ni väl ha råd att betala.. Nu menar jag inte alla men dom som vart här idag har surnat till när det kostar men sen finns det dom som också väljer camping för många har åkt in där idag. Men nu har vi då fått sällskap av två bilar till och där var det inga sura miner utan upp med korten för att dra i automaten. Middag i dag vart  Pyttipanna, ägg och rödbetor, kvällsmat  blir Mozzarelopizza och senare ska det avslutas med jordgubbar och sen... Nu så avslöjar jag inte mer utan er fantasi får fritt spel..

Vart nu på eftermiddagen varsin mjukglass i hamnen där väldigt mycket hade öppnat.. Tror nog att dom andra kommer till nästa helg. Mycket folk som rörde på sig och bara flöt runt och campingen är full med liv också. Och det rullar in H-bilar hela tiden här ja även H-vagnar så visst är det igång nu och skönt är det när  det rör lite på sig. 




Ja så här ensamma  är vi då, fast nu har vi sällskap av två...



Här rätt över gatan så rullar det in i en jämn ström...

Nu får ni ha en skön kvälll för det ska vi ha och  smutta på lite vitt och karln sänker ubåtar :-)

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Lugnt, jag glömmer och har min stavfel jag så är inte så kinkig du hjärtat.. Jag tyckte markeringarna var lite lustiga själv men fick förklarat för mig av min man hur det låg till.. :-)



Kram komsi!

2012-04-30 @ 23:25:52
URL: http://www.alexandrajohansson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0