Din IP

Lite bubbel ett glas rött och en het date :-)

Kan då verkligen vara mumma för själen. Ja så har snart denna dag också gått till historien och lika glad är jag för det. Vilket skitväder det vart här framemot kvällen, blåst och regn. Fick lite nostalgi tripp förrut och sprang å titta på kort från den tiden. Ja det hade sin tjusning att ligga på ettt ställe men nu var ju vi inte säsongare utan var iväg ett par veckor på semester och även nyttjade den stor helger. Kanske ska nämna vad det är jag yrar om  men ni kanske redan förståt det... Ja visst, husvagn! mycket minnen från tiden när barna var små finns i detta liv. Min dröm var då just en Kabe 780 Royal, hade två andra en Kabe safir 590 och en Kabe smargd 540  och där stannade drömmen. Ja Safiren den brann upp här hemma på gården, ja jisses vilken dag med fullt pådrag, Brandkår, Polis och två lokala tidningar. Men vi vart en H-vagn fattigare. Ja så får jag ju inte glömma våran Knaus Blue Line, den var nog bäst den.

Men tillbaka till det här med stort, ja inte vill faren ha en 780 och dra på.. Men så bytte vi till H-bil och den första var en Eura Sport, och kan ni tänka er nu så var vi bara två då far började prata i termerna att han ville ha nått större.. Och bara så där hux flux så åkte vi H-bil till City Gross för att handla  och hem kom vi med en Burstner Elegance 821... Kan man tänka sig att det var en baktanke? men hur som helst så vart jag kanonglad över den baktanken. Och idag fick jag en sån känsla med detta med H-vagn och förtält, ja ett redigt sug efter det för det har sin charm det med. Men säger som far att vi är färdiga med det.

Nu kommer nog Gränna att besökas två helger i rad, så visst kan man nästan vara långliggare med H-bil också.. Vet att det faktiskt finns en långliggare med just H-bil i Gränna...

Men ni ha en skön lilllördag och ta det lugnt med det drickbara..






Ja visst saknas det detta också.... Älskade detta förtält som var stort och rymligt...



Många fina minnen här i från!



Detta tält fanns det lite olika lösningar på och jag tyckte denna lösning var perfekt när det var som en veranda där man gick in... Och perfekt för den fyrbenta vännen.



 
Nått som slog mig nu är att just blått har vi i H-bilen nu med.. Attans jag som vill ha allt i svart nu...



Vårat Matrum i förtältet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0